Tränat...

Var iväg med pappa och tränade på SATS. Blev "inlinesmaskinen" körde 1 mil samt ben/rumpa träning! Sedan avslutades det med stretch! Känns att jag inte har tränat på ett tag, men det ska det nu bli ändring på! :) Ska snart duscha sedan blir det en lugn hemmakväll. Ska jobba natt imorgon med så vill bara ta det lugnt ikväll. 
 
 

Plugg...

Har haft en trevlig dag tillsammans med min fina vän, vi gick runt lite i butiker och käkade lunch. Sedan hjälpte hon mig att rita på min ritning som jag har i uppgift att göra till skolan och nu precis skrev jag klart min teknikrapport. Känns lite som att jag är tillbaka på högstadiet med uppgifterna som jag har just nu. xD Imorgon väntar skola första och enda lektionen som vi har denna vecka. På torsdag är det derby! Djurgården möter aik på sin hemmaplan för första gången på 21 år! Fy fan vad skoj! :D Längtar!
 
 
Sov så gott alla ni!♥
 

Müsli...

Sitter och äter en sen frukost. Sängen var extra skön idag! Har duschat och nu ska jag som sagt börja käka frukost. Vid halv två ska jag möta min fina vän Andrea! :) Sen har jag plugg som jag måste hinna ta tag i! xD Har typ skjutit upp det nu i över en vecka.
 
 
Axa func supermüsli och fil! :)
 

Tomatsoppa och frallor...

Idag har jag inte gjort något speciellt alls direkt. Bara njutit av att vara ledig. Jag lagade dock tomatsoppa och frallor till lunch då min älskling är sjuk. 
 
 
Tomatsoppa:
 
Ingredienser
 
10 st tomater
Jalapenos (valfri mängd)
1 dl rödalinser
2 vitlöksklyftor
En mozarella
Basilika (efter smak)
Vatten/mjölk (valfri mängd)
Lite flytande honung
Citron på flaska efter önskad mängd eller färsk citronsaft
2 grönsaksbuljongtärningar
Svartpeppar
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Stek vitlök och basilka tillsammans. Hacka tomater och lägg i en ungsfrom. Ringla över lite balsamvinäger och in i ugnen. Koka linserna till önskad konsistens. Ha i linserna till vitlöken och ta ut tomaterna ur ugnen och ha i även dem. Ta i jalapenos. Mixa med en mixerstav till en len soppa. Ha i lite honung och citron samt buljongtärningarna. Krydda efter smak. Ha i mer vätska om så behövs. Låt koka i minst 5 minuter. Ha i mozzarella bitar i soppan och njut av denna goda tomatsoppa! :D
 
Frallorna slängde jag ihop efter eget recept för stunden. 
 
Ingredienser:                     ca 6 stycken
 
6 dl rågsikt
1/2 tsk salt
1 msk flytande honung
3 dl vatten
1 msk bakpulver
1 ägg till pensling av frallorna.
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda de torra ingrediensera och tillsätt sedan honungen och vatten och rör om. Dela degen till sex bitar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Pensla frallorna med ett ägg. In i ugnen i ca 15-20 minuter.

Ny byrå...

 
Till hallen! :)
 

Flitiga Neta...

Var iväg till Maxi och handlade sedan när jag kom hem så har jag bara städat i stort sätt. Så nu är det fint här hemma! Om en stund ska jag börja med maten, blir potatisgratäng och fylld lövbiff med kantareller! :) 
 
 
 

Linsoppa...

Har precis ätit lunch! Gjorde linsoppa och åt hembakat bröd till! Namnam! 
 
 

Frukost...

Sitter och äter frukost. Fil med müsli! 
 
 
Sedan ska jag ut och gå. Måste köpa grejer till middagen ikväll med! :)
 

19/9

Hej! Just nu sitter jag och tittar på när älsklingen min spelar GTA 5. Ska snart se hur det går för dem i Idol. Har även gett mig hy en välbehövd ansiktsmask och ansiktstvätt osv. Hade grupparbete idag i skolan och vi gjorde klart två arbeten så nästa vecka har jag bara en lektion. Så jäkla skönt! :) 
 
 
Ha en bra kväll och sov så gott! ♥
 
 

Dricker te...

Har njutit av en kopp Rooiboste och tittat på Idol. Ska snart ta och sova för imorgon väntar en hel dag i skogen borta i Tumba (långt bort som tusan). Vi ska prata om sjöar, göra upp eld osv på vår exkursion imorgon. 
 
 
Ni får sova så gott! ♥
 

Double Chocolate Chip Cookies

Har bakat Double Chocolate Chip Cookies några gånger nu. De har liknande smak som Subway kakorna och är superlätta att göra!
 
 
 
Ingredienser:                                          Antal: ca 15-20 stycken.
 
2dl socker
100 g smör
1 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
3/4 tsk salt
1 1/2 tsk vaniljpulver
2 1/2 msk kakao
100 g mörkchoklad (jag tog chokladknappar som finns vid bakhyllan)
100 g vitchoklad (jag tog chokladknappar som finns vid bakhyllan)
 
Jag använder en elvisp med degkrokar men det går att göra med en träslev eller annat föremål med! :)
 
Såhär gör du:
Sätt ungen på 175 grader.
Vispa socker och smör poröst. Ha sedan i ett ägg och rör runt. Ha i alla torra ingredienser och rör om tills det blir en rätt seg deg. Ha sedan i chokladen i smeten och rör om. Ta en plåt med bakplåtspapper på och lägg som runda bollar av degen på plåten. Ställ in plåten i ungen när den är 175 grader och kakorna får vara inne i ca 15 minuter. De kommer inte vara helt klara när de tas ut men när de sedan får stelna så blir det krispiga på utsidan och rätt mjuka på insidan. Låt de vila på plåten i ca 5 minuter, flytta de sedan till ett galler eller likande för att fortsätta svalna och stelna till. 

Halloj!

Jag har inte skrivit på evigheter och under tiden som jag har varit frånvarande här har jag varit på Getaway rockfestival och sedan London på direkten efter det! :) Har haft det toppen. Sedan har skolan börjat och denna termin är det naturkunskap, vilket känns rätt slappt samtidigt som jag inte trodde vi skulle läsa det en hel termin. ^^ 
 
 

RSS 2.0