God natt

Nu skall jag ta och gå och lägga mig, borde väl ha sovit för ett bra tag sedan, skall ändå upp 6.30 imorgon! När jag vaknar så är det höst! :O Som jag ta innan tråkigt men samtidigt mysigt!



Sov så sött!

Om några timmar är det höst...

Kan inte fatta att vi redan börjar gå mot regninga, gråa och mörka dagar. Däremot så har jag inte direkt något emot hösten så, kan uppfatta den som lite mysig, när man börjar tända levande ljus och kryper in i en mysig pläd, eller pojkvännens famn. ♥ Sedan kom jag på att jag och Conny har snart varit förlovade i 2 år och 6 månader! Tiden går så fort, känns som att det var igår vi trädde ringarna över varandras fingrar! Så jag hoppas att vi är med varandra den helgen! I såna fall skall jag nog bjuda min älskling på någon god och mysig restaurang! För han och jag brukar alltid gå till samma asiatiska ställe på drottninggatan, men vill sitta på något mindre och mer romantiskt ställe, eller i alla fall i en annan miljö än den! Åh, nu börjar jag sakna min älskling :( Så är det varje dag, så fort man tänker på mitt hjärta, så känner man sig glad i ena sekunden, men sedan går det över till en nedstämdhet. Bara för man vill vara hos honom! Älskar mitt hjärta mest av allt i hela universum! ♥

PL-dag, nej tack!

Idag hade vi en så kallad PL-dag i skolan. Kan ses som ungefär en nollning. Jag var den enda tvåan i min grupp, lite tråkigt! Man skall i alla fall åka runt i stan och göra massa uppdrag. Sedan stack jag och några till Julia (ett lunchställe) och åt. Bara det att jag alltid börjar må illa när jag äter där, illa alltså. Tog tunnelbanan vidare till Skanstull och simmade i en timme, skönt :) Väl hemma så var moster här, så har mest umgåtts med henne och familjen typ. Nu skall jag kanske börja skriva lite på mitt personliga brev, annars får det blir senare. Är inte på plugghumör alls idag. Men det är bättre att börja i tid än att sitta där på fredagen 23.00 och veta att det skall vara inne om senast en timme! xD Sen skall jag titta på fångarna på fortet! Imorgon är det "heldag" börjar 8.30 och slutar 15.55. Har dock bara tre lektioner, men tiden dras ut pga idrotten. Så vi skall hinna ta oss till idrotten (imorgon är det dock i skolan) sen skall vi hinna äta också! Nä nu är det väl bäst att titta lite på personliga brevet!


Snart dags att sova

Imorgon är jag bara i skolan i ca 3 timmar, plus att vi mest bara skall springa runt på stan och göra sjuka uppdrag! Så var det i ettan i alla fall. Så får väl hoppas på sol, eller så länge det inte regnar. Sedan blir det lunch och vidare till Eriksdalsbadet, så skall jag simma i minst en timme! Det är så skönt att ligga i vattnet och simma! Känner sig som en fjäder sen när man går upp från vattnet också xD När jag väl är hemma skall jag ta och skriva ett personligtbrev/cv till ett projektarbete i skolan. Projektet verkar ganska roligt faktiskt! Vi skall söka efter ett jobb och gå på en interjuv hos våra lärare xD

Hej!

Idag hände det inte så himla mycket i skolan. Sedan när jag äntligen fick gå hem för dagen så missar man tåget med en minut!!! Så då blir det till att vänta vid Stockholm Södra. Plus att jag fick höra på tanternas gnäll om oss ungdomar, inte så roligt. Väl hemma så har jag ett paket som väntar på ica. Så gick och hämtade det. Beställde från Jotex, för ett tag sedan. Då hade de lyckats skicka fel ljusstake. Då tänkte jag "Ja, men det kan hända att det blir så någongång"... bara det att det där någon vissade sig vara idag med! Så nu är jag irriterad. Vill inte ha dessa fula ljusstakar, utan vill ha de som jag har beställt! Så får se vad de svarar imorgon då! Nu skall jag ta och laga mat, hej så länge! :)


Sov Gott!

Nu skall jag ta och krypa ner under mitt täcke och titta lite på tv eller läsa, innan jag skall sova. Älskar att ha eftermiddag, just bara för att man dels får sova ut innan man börjar skolan, men även att man inte måste gå och lägga sig piss tidigt! Fast förmiddagarna är sköna de med, när man slutar tidigt så. Men just nu är jag mest sugen på att få sova länge! Bra att ifk vann mot gnagarsvinen också! + att Halmstad vann, så ajk nu ligger på kvalgränsen! "Hammarby här kommer gnaget!" Nu hoppas jag bara på att Djurgården skall fortsätta så som de har gjort de senaste tre matcherna, alltså med att hålla nollan och att vinna matcherna! Känns jätteroligt att de äntligen börjar spela fotboll! Känns som det har gått lite dåligt efter 2006. Då blev det sämre fotboll, men nu verkar de ha hittat glädjen igen! :)

Sov Gott allihopa!

Vecka 35 än så länge



Skall stå skola 12.30 - 17.00 på fredagen!

Rosa slingor och bakat

Nu har jag lite rosa slingor i luggen och även på andra sidan, eller hur jag skall förklara. Fast där har jag en tjockslinga, som är varannan rosa varannan blond. Alltså är inte hela slingan rosa. Svårt att förklara ^^ Sedan så orkade ingen direkt fixa middag idag. Så jag gjorde scones till mig och familjen. Pappa är dock ute och jobbar. Han jobbar ofta nätter.

Om ni vill ha receptet till sconesen så tryck på denna text


Från förra gången jag bakade scones!

Nu skall jag...

Ta och bättra på min ena rosa slinga! Det som även är bra med dessa hårfärger är att de inte sliter något på håret!



29/8

Idag så var jag i centrum, fick med mig ett par stövlar med klack på, leggings, en fotoram, ett halsband och världens gosigaste pläd!

Tänkte vissa lite bilder:



Jeans 399 kr, Deeper (köpte dem i torsdag).
Den vita pläden köpte jag idag på hemtex för 349 kr.




Skor 599 kr, din sko.



Mysig tröja från hm 149 kr.
Halsband 99 kr, glitter.

Nä usch...

Vad jag är trött! Skall ta och lägga mig i min säng och titta lite på tv innan jag skall ta och sova!



Sov Gott! Imorgon måste jag städa mitt rum! xD

Internet har legat nere...

Men nu funkar det igen! Har varit i stan, både igår och idag. Köpte lite kläder, en ryggsäck (går inte att ha väska, när man inte har skåp i skolan) Sen idag så var jag och min bästa vän och simmade! Det gick superbra, var lite trött i biceps bara, från i torsdag. Det gick däremot över efter en stund. Sedan gick vi och åt lunch och drog vidare till högtorget, så gick vi runt lite i stan. Köpte även en rosa hårfärg från Shock, en av mina favoritbutiker! Så jag har slingat lite gran i håret. Men skall fixa det bättre imorgon. :) Köpte biljetter till götet också, fast det är inte förrän 29 oktober, men köpte nu så det fortfarande är billigt. Orkar inte betala 1000 spänn för en biljett! Så kommer vara hos min älskling hela höstlovet, massa mys! ♥ Ska titta efter biljetter till nån tidigare helg också. Sedan får vi se när han kommer upp till Stockholm. Mitt hjärta skulle snart få pengar så. Åh, vill vara hos dig nu min sötis! Längtar massa efter dig! "Bara" 22 månader kvar tills jag flyttar till Göteborg! Men dessa tre åren med min älskling har gått väldigt fort, då borde väl 22 månader gå ännu fortare! ;)


Hemma

Hej! Idag har jag varit i skolan, hade bara två lektioner ^^ väldigt skönt. Sedan gick jag och Sophia till lilla asien och åt lunch buffé. Gott! Sen tog jag bussen vidare till Skanstull och gick till Eriksdalsbadet och köpte simkort och simmade i en timme! Duktigt! ^^ Var helt slut i kroppen efteråt, är fortfarande lite små seg, eller kroppen känns som spagetti! Men det är bra träning i alla fall! Skall försöka simma minst 2-3 gånger i veckan, sen ska jag börja gymma igen också, men väntar tills mamma är frisk, så vi kan gå tillsammans! Årskoret var billigt föresten också, kostar bara 900 kr!



(Där simmade jag idag)


Snart dags att sova

Imorgon börjar jag 8.00, men slutar redan vid 11.10. Då skall jag och Sophia förmodligen äta asiatiskt. Sedan skall jag åka iväg till Erikdalsbadet och börjar simma! :) Skall bli roligt, har längtat efter lönen så jag kan ha råd med ett kort. Har föresten blivit helt kär i en April Divine låt. Såg det bandet för ganska många år sedan, måste ha varit 2007, för det var några veckor före jag träffade Conny!


April Divine - Redemption

25/8

Woho, idag kom lönen! :D Jag och min bror skulle ha gått till centrum idag. Vilket han hade glömt bort! ELAKT! Så det får bli imorgon istället. Skrev precis klart om allemansrätten. Tråkigt, kan redan det mesta om det. Men förhoppningsvis så är det över efter denna uppsats. ^^ Sen så har jag kanske fått ett barnvaktsjobb :) Hoppas verkligen på det, för det skulle vara väldigt roligt! :)

Tvättstuga

Idag hade jag och min bror tvättstugan, vilket var väldigt segt. Så det är det jag har gjort till största del av kvällen. Det blir alltid mycket tvätt här också när man är 5 personer som bor här. Sedan när jag kom upp till köket fick jag världens skrattanfall... haha, var förmodligen trött. Men tänk er en gnällig person som ringer till min mammas jobb, som kommer från Örebro. Alltså gnäll på gnäll xD Haha! Ni fattar nog nada just nu ^^ Imorgon har jag "heldag" vi har tre lektioner. Börjar 9.05, men slutar inte förrän 16.20. Man har alltid heldagar när man har idrott bara för vi skall hinna ta oss till de olika idrottsplatserna och äta lunch. Fast det är lugnt att ha en heldag i veckan ;) Tror jag klarar mig! Nä nu måste jag ta och sova, klockan är mycket!

God natt!
 

Agnetas skrattdag!

Idag är det min "skrattdag" :D, den uppstod för några år sedan, när jag satt och läste i almanackan alla namnsdagar som finns i Sverige. Idag är det Bartolomeus. Jag tycker det namnet är väldigt fult. Skrattar alltid när jag hör det, så därför är det min skrattdag den 24/8.

God natt

Nu skall jag ta och lägga mig i sängen! Tittade precis på fångarna på fortet, vi spelade in det och tittade senare nämligen. Idag fick jag göra middagen också, blev kyckling-tacos. Tycker det är godare än vanlig tacos. Sedan gick jag och min syster på en promenad, ner till sjön här. Det var väldigt fint där nere, när sjön var alldeles spegelblank. Sen gungade vi och klättrade i klätterställningen ;) Haha ^^ Sen kom myggen och attackerade, taskiga! :O

Sov gott!

Idag...

Har jag varit i skolan, hade bara två lektioner och slutade vid 11.10, väldigt skönt. Sedan skulle vi försöka få tag på en förskola för att få göra en interjuv, stack sen till rådmansgatan och åt lunch med Sophia och Sandra. Sen satte vi oss vid parken där och snackade. Sedan lite annat. Var jättetrött när jag tog tåget hem, nu börjar jag piggna till lite gran. Nu skall jag fortsätta titta på Family Guy! :)

Mask

Hade för en stund sen en ansiktsmask samt en scrub, skönt. Nu känns ansiktet fräscht. Jag är så dålig däremot på att använda scrub och ansiktsvatten varje dag tyvärr! Imorgon har jag tidig vecka, börjar 08.00, men slutar redan vid 11.10, fast så kommer det inte vara sen, för egentligen skall vi ha valbarkurs då, men den börjar inte förrän vecka 35! På onsdag skall jag ta och köpa gymkort och torsdagen skall jag köpa simkort! Äntligen kan jag börja med träningen igen! :D

Nu ska jag titta på tv lite gran, se hur länge jag orkar titta på Sagan om konungens återkomst! Har redan sett filmerna många gånger!

Sov gott!


Saknar

Jag saknar min fästman otroligt mycket! Det är väldigt jobbigt att bo på distans i 2 år från varandra. Men det skall nog gå bra, när vi ändå har bott med varandra i 3 år! Så fort jag får pengar skall jag köpa tågbiljetter till götet, men får se vilken helg det blir. Vill inte ha allt för dyra biljetter. Bättre att kunna åka många gånger, än få.
Älskar min älskling mest av allt på denna jord! Vill alltid vara din hjärtat! Du betyder allt för mig! ♥



Innan min älskling åkte tillbaka till Göteborg, hade han skrivit ett gulligt brev och lagt fram en bild på han och mig! Som jag såg sen när jag kom hem från jobbet, det var gulligt men även svårt att förstå att vi skulle bo utan varandra så länge, men man lär vara glad sen efter två år att man orkade vänta! För jag orkar i alla fall vänta! ♥


2 - 0

Djurgården vann idag med :D Var dock inte på plats. Syster är sjuk och jag har känt mig ganska seg i helgen. Vi såg däremot matchen på tv. Djurgården utnyttjade ifk slarv, kan man säga. För båda målen var antingen slarv från backarna eller målvakten. Kändes i alla fall skönt att vinna två matcher på raken nu! Kom igen nu Djurgården! :) Nästa match är på fredag borta i götet, mot gais! Djurgården skall vinna! Hoppas Djurgården får en egen arena föresten! Skulle vara väldigt bra för laget! :)


Hej!

Idag har jag hämtat ut ett paket från Jotex! Kom egentligen för några dagar sen, men har inte hunnit/haft pengar till att göra det. Köpte i alla fall ett lila överkast, två kuddar och två ljusstakar, men det var fel ljusstakar som jag fick tyvärr. Så de åker tillbaka, så får jag förhoppningsvis rätt :) Mitt överkast är i alla fall jättemysigt! Har länge velat köpa det, men nu när jag äntligen hade 50% rabatt på valfri vara så passade jag på! :)


Lila överkast 249 kr (efter rabattkod, 102311) annars 499 kr
Svarta kuddar, de som är bakom mina andra svarta med blommor. 19,90 kr/styck! Väldigt billigt!



21/8

Kom hem för många timmar sen från Grönan. Var där med min kusin... men hon ville inte åka alla saker :O Inte så roligt att åka själv heller så ^^ just nu tittar jag på Sagan om de två tornen på tv, tycker den filmen är bäst av trilogin.


Nu sticker jag till Jensen västra

Först skall jag möta några i klassen, sen skall vi gå och äta lunch. Idag har vi tre lektioner! Slutar 17.00 sen åker jag till min moster som bor i hammarby-sjöstad. Skall sova där, sen imorgon åker jag och min kusin till Gröna Lund. Har inte varit där på flera år, så det blir nog roligt! Får hoppas på fint väder bara :)

Film

Nu ska jag ta och titta på någon gratis film från voddler! Sen efter det skall jag sova. Skolan börjar 12.30 imorgon och vi går till 17.00, sen efter skolan skall jag till min moster och kusin!

Hörs kanske sen!

Yoga

Nu ska jag träna yoga! Kör voddlers program power-yoga. Tycker den är bra, fast det är den enda yogaprogram som jag har testat också xD


19/8

Woho, hemma från plugget, vi fick sluta 20 min tidigare, skönt :) För denna dag gick ändå mest bara ut på att lyssna på lärarna och gå igenom målen osv. Pappa hämtade mig i alla fall... så slapp åka buss och pendeln. Extra skönt! Vet inte riktigt vad jag skall göra idag, känner mig ganska seg och har huvudvärk, tror det är åska i luften eller nått liknande. Snart blir det middag, men ingen mat som jag längtar efter. Makaroner och falukorv. Tycker inte om korv, tycker det är blä! Ska nog förmodligen städa lite på rummet sen, mina kläder har inte lärt sig en att gå till tvättkorgen! Olydiga ;)

God morgon!

Vaknade för en stund sedan, har duschat. Skall snart ta och äta frukost. Skolan börjar sent idag, har bara två lektioner + att det är bara barn och fritidsämnen skönt :) Tråkigt att det skall regna ute! Kan det inte vara sol, men det ska bli det på lördag såg jag förut, så får alltid hoppas på att det stämmer! :)
Nu skall jag gå och äta frukost!


0 - 1

"Åh, en sådan härlig dag Djurgår'n vann, Djurgår'n vann
Åh, en sådan härlig dag Djurgår'n vann, Djurgår'n vann
Djurgår'n är det bästa laget spöar hammarby och gnaget
Åh, en sådan härlig DAG
Gamla fina Djurgår'n vann!"
 
Svårt att göra någon bedömning av matchen i och med att jag inte såg den, men läste på texttv att det var ett rättvisst resultat, DIF hade haft två skott i ribban eller vad det stod tidigare innan Raja äntligen fick göra mål igen, var ett tag sen han gjorde mål känns det som! Nu skall Djurgården vinna mot det lag min älskling hejar på, på söndag, då möter de Göteborg. KROSSA KROSSA KROSSA ;) Haha, fast när man nu står i klacken och skall sjunga ramsor som "Hata Göteborg" så känns det lite fel... när ens kille kommer därifrån och man skall flytta dit!


Saknar min myse...

Vill vara hos min älskling! ♥ Får se när han kommer på besök, kanske nästa helg! Kan alltid hoppas i alla fall, hade varit massa mys! Är jättetrött och ska snart ta och lägga mig i sängen och läsa tror jag! Bara för jag börjar jättesent så behöver jag inte gå och lägga mig sent ;) Nä nu får dessa två år gå fort! Vill flytta till götet... eller skulle kunna flytta vart som helst för att få vara med min älskling! ♥



(Gammal bild på mig och min älskling)

Sov så sött!

18/8

För sju år sedan dog min farfar :( Minns det fortfarande lika tydligt... men han har det nog bättre nu än när han var sängliggande i fem år.

Idag började skolan vi gjorde ingenting direkt, fick schemat och andra papper mest bara. Sen åt vi lunch på ett cafe. Gick runt lite i stan... sen åkte jag och Sophia hem till mig, fast hon stannade inte så länge. Då snackade jag en stund med min syster sen gick jag och sov i en halvtimme eller mer. Sedan ville min bror att jag skulle gå med honom till centrum. Han handlade några tröjor! Denna vecka har jag eftermiddagsvecka, så jag börjar inte förrän vid 13.45 imorgon och går till 17.00 eller något sånt! Fast det är ganska skönt. :)

Svar

Madame Gråsugga:

Hejsan! Jag har två frågor. Hoppas det inte gör något att jag ställer två frågor och inte en fråga. Hehe 8-)

Hur tänker du förbreda dig inför skolstarten?

Inget speciellt direkt. Finns inte så mycket att förbereda sig för tycker jag!

Jag glömde min andra fråga hihi :)

Illa du! xD

 

 

nilo :

Hur ser ditt liv ut om 10 år?

Jag bor med Conny i Göteborg. Har skaffat barn, jobbar och är lycklig!

 

 

 

 

Khosro :

Jag kommer ihåg dig, du var den som jämnt skolkade! :O

Haha, nja inte riktigt va! MVG i musiken ;)

 

 

 

Lisa:

Vill du baka muffins när du kommer hem? =D

Någongång du! =P

 


Hemma...

från Göteborg nu :( Tråkigt, vill inte åka ifrån min älskling. Känns alltid lika jobbigt. Helgen har i alla fall varit mysig och bra. Vi har träffat hans kompisar och några från hans familj och lite sånt. Legat hemma och haft mys. ♥ Snart skall jag ta och sova, skolan börjar imorgon. Tiden går fort. Kommer kännas tomt i sängen, efter att man har fått sova med älsklingen de senaste dagarna igen!
VILL ÅKA TILLBAKA NU! ♥

Sov gott!

Frågestund

Nu när jag ändå skall sticka till Göteborg så kommer jag inte att upptadera min blogg (eller förmodligen inte) förrän sent på tisdag kväll. Är i Stockholm 20.50. Så då tänkte jag att ni kunde få ställa frågor till mig som jag svarar på onsdag eftermiddag! Så det är bara att fråga på förfullt! :)

Ha en trevlig helg!

13/8

Ja min fredag började som sagt med otur. Kan fan tro att det var ett skämt. Först är tåget inställt sen är sättet man sätter sig på helt blött. Fast tror bara att det var vatten! (Hoppas jag i alla fall, men det luktade inget om det så). Idag var sista dagen på jobbet och den var jätteseg, hände inget. Sen träffade jag Sophia i några timmar. Nu har jag ätit middag och packat. Ska snart ta och sova. Först skall jag dock ta och duscha och packa ihop lite till. Usch ingen mysigt att gå upp klockan 5 imorgon. Men det kommer vara mys när man väl är framme i Götet.

Juste läste i tidningen idag att vänstern ville införa en lagstiftning om att det max får vara 5 barn per pedagog på en förskola. Sedan att det max skall vara 15 barn på en avdelning. Det finns både för - och nackdelar i det tycker jag. Det som är bra är att pedagogen har mer tid att ge uppmärksamhet till alla barnen och att man får mer tid till varje individ. Det dåliga är dock att grupperna kanske blir för små om det max skall vara 15 barn på en avdelning. För det kan vara så att barnen kanske inte alls har samma intressen och liknande, utan att det blir svårare att hitta en kompis då.

Jordgubbar...

Vi köpte jordgubbar och åt glass till dem! :D Gott, älskar jordgubbar. Hoppas fredagen går super fort, ska träffa Sophia efter jobbet imorgon, sen ska jag mest hem och packa och hoppas på att jag kan somna på direkten nämligen, så det kan bli lördag ♥ Saknar min älsklings kramar och pussar massa! Ska bli hur mysigt som helst! Får se om jag träffar alla hans syskon denna gång, eller hinner prata med alla, han har nämligen åtta stycken! Stor familj! Tiden går verkligen fort också, snart har redan 10 veckor gått av lovet och skolan börjar, shit! Känns som man precis slutade. Men som jag har sagt tidigare, vill bara börja så man kan bli klar någon gång.
Nu skall jag ta och lägga mig i sängen I think! Läsa lite ur Samurai Deeper Kyo! :D Den är jättebra och fint tecknad.

Sov Gott!


12/8

Igår somna jag till och från under matchen. Så jag såg inte så stor del av den tyvärr. Idag har jag jobbat och det var ganska lugnt. Sen hämtade pappa mig på jobbet och vi åkte till City Gross och handlade. Så snart blir det en jättegod middag här. Oxfile med pastasås! Älskar den maten, är kantareller och sånt i den. Sen får jag se vad jag hittar på om jag packar idag eller imorgon, förmodligen blir det imorgon. Hinner inte träna idag heller! :@ När man kommer hem så pass sent så hinner man inte. Just nu så lyssnar jag på Gyllene Tider - Gå och fiska. Den blev en av mina favoritlåtar när jag var liten! Ville höra jämt på den och skulle alltid sjunga den låten! Haha ^^


Idag skulle...

Jag ha träffat Sophia efter jobbet, men så blev det inte. För hon hade migrän, stackarn! Så vi skall ses på fredag istället en snabbis. Måste komma hem ganska tidigt då, för ska försöka lägga mig rätt så tidigt. Just nu väntar jag mest på att mamma och syster skall bli klara i tvättstugan så vi sen kan gå till ica och handla lite. Sen blir det middag och ikväll är det fotboll också :D, det dåliga är dock att Kim Källström inte får spela och vad skall vi med den där Zlatan skiten till? Så fort han blir av med bollen så krigar han inte för att vinna tillbaka den, utan går bara. Sen tycker inte jag att han verkar sprida särskilt bra energi på planen. Nä usch! Skall vara Elmander eller Hysén på toppen typ! Och Kim Källström borde väl ha en given plats egentligen i startelvan. Men han kommer förmodligen få hoppa in i alla fall :) Annars blir jag ARG! ;)


Längtan börjar bli stor

Vill verkligen ha lördag nu! Ska bli så mysigt att få träffa min älskling igen, var många veckor sen sist. Men sen när jag väl har fått min lön kommer det inte gå så lång tid emellan. Ska stanna i Göteborg till tisdag kväll, sen dagen efter börjar skolan igen. Hoppas Sophia skall trivas i klassen! :)

Haha titta på friidrotten förut, Emma hade inte direkt något motstånd, lite tråkig höjdhopp xD Nu måste dagarna bara rinna iväg, eller så kommer jag snart bli galen. Är nästan som ett barn som väntar på paketen på julafton!

Ska ta och läsa nu, som jag sa förut, sen skall jag sova! Så säger:
God natt nu!


(Gran Canaria, 2007)

Nu ska jag...

ta och lägga mig i sängen och ta det lugnt och läsa lite. Är så seg just nu när huvudet värker. Hoppas jag slipper det i helgen bara, inte så roligt att må dåligt när man är hos sin älskling! ♥


Äntligen...

hemma från jobbet! Huvudvärken vägrar dock att släppa, har haft den i några dagar. Fast just nu gör den inte så himla ont. Det var väldigt skönt att somna så tidigt som jag gjorde igår. Lär nog försöka göra det resten av veckan, på fredagen med för den delen, för då skall jag gå upp klockan 5.00 :O Snart blir det middag, vi skall bara äta pannkakor, men det är gott det med ibland! Hm...tycker veckan dock kan gå lite fortare, för idag gick tiden lite segt, plus att de håller på att bygger om på mitt jobb. Fy fan vad det låter när de borrar, går inte att höra vad de i telefonen säger då! Illa!

Är grymt trött...

och tänker därför redan ta och lägga mig i sängen och läsa lite av Samurai Deeper Kyo! Och förhoppningsvis vara jättepigg imorgon när jag vaknar! :) Så det blir lite tråkig uppdatering idag tyvärr!

(På Sardinien, hösten 2006)

Sov gott allihopa!

Pratat i telefon...

med min älskling! Mysigt att höra hans röst, saknar honom massa, men snart så är det lördag och då ses vi! ♥
Det är verkligen jobbigt att bo 50 mil från varandra, när man har varit van att bo med varandra i 3 år. Men man måste tänka positivt och tänka på det som väntar en om två år! Ska bli jättemysigt att sen flytta ihop och bo i eget! Längtar, så jag hoppas att dessa två år går fort!

Min bror sitter också och kommenterar mina onödiga frågor och säger vad jag istället skulle ha skrivit! Bara det att jag kan tyvärr inte hålla med honom om att jag skulle vilja ha röntgensyn och titta på tjejers bröst xD Klarar mig bra utan det! xD

Hemma

Kom hem för en stund sedan från jobbet! Bara det att när man sätter sig på pendeln, så känner man att huvudvärken börjar komma. Lite senare ikväll skall jag köra yoga!

It's time to sleep

Nu skall jag försöka sova, men skall nog läsa lite ur Samurai Deeper Kyo nr. 2. Innan jag somnar. För jag är inte direkt trött. Imorgon inleds min sista vecka på jobbet, sen bär det av till Göteborg och sen börjar skolan igen! xD Vill faktiskt att plugget ska dra igång, så man kan bli klar någongång och få bo med älsklingen igen! ♥

Sov Gott!

Samurai Deeper Kyo

För några år sedan började jag läsa mangan Samurai Deeper Kyo. Kom till bok 11 och slutade läsa. Inte för den är dålig, men började läsa andra böcker och den glömdes helt enkelt bort. Så nu har jag börjat läsa den igen. Däremot så fick jag börja från bok 1 igen!




Jag var en glad liten skit

Här kommer några bilder på mig när jag var liten!



(Där var jag ett år och några månader tror jag!)



(Jag och Vilse, jag var lite mer en ett halvår tror jag)



(Jag och syster)



(På denna bild tycker jag att man ser att jag har finsktblod i mig)



(Jag är nog 3-4 år på bilden och har på mig pappas tröja)

Woho

Nu är vi klara med Yoga passet, kändes mer idag, efter träningsvärken och syster hade svårast att få det rätt med andningen, haha! ^^ Vet inte riktigt vad jag skall hitta på nu, kanske blir att jag läser nån manga eller så. Men vi får se! :)


Nu ska...

Jag och syster köra yoga! Jag som har träningsvärk från igår, men får hoppas på att det funkar ändå! :)

Scones

Idag bakade jag scones till frukost/lunch till mig och min syster.

Ingredienser:

4,5 dl mjöl (ifall du vill ha det lite nyttigare kan du ta grahamsmjöl)
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt

50 g smör
2 dl mjölk

Blanda de tre första ingredienserna i en bunke, sen har du i smöret och mjölken och knådar runt degen. Degen är klar när det inte fastnar någon deg på händerna. Du kan behöva ha i lite mer mjöl men det märker du. Sen delar du brödet i två delar och plattar till det. Sen skär du med en kniv ett lodrätt och ett vågrätt sträck över brödet, så du sen skall kunna dela det, när brödet är klart. Sen tar du en gaffel och pickar på brödet.
In i ugnen på 225 grader, i ca 8 - 12 min.



Shit...

vaknade sent idag! :O Vid 11, men då hade jag vaknat två gånger tidigare, men hade tydligen lyckats somna om, taskigt. Blir svårt att gå och lägga sig tidigt ikväll då förmodligen! Just nu så sitter jag bara och lyssnar på musik, på Kamelot - Moonlight. Såg de förut när de var i Stockholm, fast inte den allra senaste gången, utan den innan, måste ha varit 08 eller nått sådant. Det bandet är i alla fall jättebra!


Sov gott

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och läsa lite ur Vampire Kisses. Det är en töntig men rolig manga typ. Funtar sen även på att börja läsa Samurai Deeper Kyo igen. Den är jättefint teknad.

Sov gott! Vakna torrt!

Onödiga frågor

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Glad, längtansfull och trött
Favoritgodis: Sura remar med melonsmak tror jag
Är det nåt du absolut inte äter: Det är nog lättare att fråga vad jag egentligen äter!
Kläder just nu: Ett blått linne och lackleggins
Musik just nu: Disturbed - Land of Confusion
Vad sa du senast: Minns jag inte du! Men något till min syster
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Lätt! Vikingatiden!
Saft eller alkohol: Inget av det!
Hur många kuddar sover du med: Har fyra i min säng!
Favoritväder: Sol och 25 grader
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Älsklingen, stormkök och en kniv
Spelar du nåt instrument: Spelade förut blockflöjt i flera år. Men nu var det ett tag sen sist, kan spela lite gitarr också.
Morgon- eller nattmänniska: Skulle nog kalla mig för morgon.
Sparare eller slösare: Jag sparar pengar från mitt studiebidrag varje månad!
Bästa film: The notebook och Football Factory
Kommer du ihåg din första kärlek: Skulle nog säga att Conny är det! Min första och enda! ♥
Älskar du henne/honom fortfarande: Massor! <3
Har du några homosexuella vänner: Det tror jag inte, inte vad de har sagt i alla fall ^^
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Självklart! Min mamma och pappa har varit tillsammans i över 34 år och har varit trogna.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Till största del försöker jag det, men kan lätt bli irriterad på när folk "spelar" blåsta!
Ser du på kärleken som ett misstag: Nä verkligen inte, varför skulle den?
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 2 - 3 tror jag, kanske mer :) Men inte mindre än 2.
Bio eller promenad: Beror lite på, älskar promenera, men ibland är det skönt med bio med.
Är du kittlig: Nja inte direkt, under fötterna isånafall.
Stjärntecken? Vädur
Rädd för insekter? För vissa, de som ser äckliga ut! Vad taskig jag är!
Äckligaste insekten: Finns för många
Det här är jag bra på: Fotboll, lära ut, lyssna, sen vet jag inte, säkert massa saker.
Bästa bok? Någon av Deans Koontz böcker.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Hm, svårt antingen jättestark eller kunna springa lika fort som Clark Kent.
Vad vill du jobba som? Förskollärare.
Chips, morötter eller godis? Beror på vad jag är sugen på. Just nu skulle jag säga morötter.
Pizza eller hamburgare? Nja...kyckling!
Skriver du dagbok? Nä, eller det beror på om man räknar detta som det, men inte i någon bok.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Yes, skall tatuera mig såfort jag blir 18. På armarna och skuldran och mellan skuldrorna, kanske på benet får se.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Städat skulle jag nog säga.
Gungar du på stolen? Nix, det gjorde jag när jag var mindre och inne i den där perioden när man har för mycket energi.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nix, det tror jag knappast.
Vilken hand håller du gaffeln i ? Beror på vad jag äter, men i vänstern för det mesta.
Är du rädd för blod? Inte för mitt eget i alla fall, men inte så trevligt och se när det forsar ut blod.
Saltar du på maten? Saltar när jag lagar maten, men inte efteråt.
Gillar du att sjunga? Aa när jag tror att ingen annan hör xD
Anser du att du är stark? Nja, i benen och lagom i armarna.
Brukar du sola? Nja hinner aldrig på sommaren när man jobbar. Men när jag inte jobbade så solade jag ofta.
Vad gör du om du får hicka? Blir irriterad!
Röker du? ALDRIG I HELA MITT LIV TÄNKER JAG RÖKA!!! BLÄ!
Snusar du? Nix.
Kaffe, te eller inget? Te isånafall
Har du någon fobi? Jag hatar att plocka ner tallrikar och bestik i diskmaskinen, som andra har ätit på. Får panik.

Yoga

Har precis kört klart ett yoga program. Finns en på voddler som heter power yoga! Näst sista övningen är skit jobbig! Men skönt att avsluta med avslappning. Här ute åskar det och blixtrar det för fullt!

The bird is the word



Älskar verkligen detta avsnitt med family guy. När Peter hela tiden håller på och sjunger den låten typ avsnittet igenom!

Boktips/författartips

Ni måste bara läsa minst en bok av Dean Koontz. Han är min absoluta favoritförfattare. Jag har bara hunnit läsa fem stycken böcker med honom hittils, men har flera hemma. Det han skriver får han att verka så verkligt. Typ som att i Skuggeld så blir en man dödad genom att han blir påkörd, men han har mixat med sina gener och lever igen efter några timmar och börjar nu söka efter sin exfru. Alltså den boken är grymt bra! Sjukt att han kan få en att tro att det där är på riktigt. Sen är även Gömstället bra! Gud alltså älskar den boken. Såg filmen för några månader sedan, den sög däremot, de hade gjort om hela boken typ :S Den handlar i alla fall om en man som har drunknat, men doktorerna lyckas återuppliva honom. Bara det att nu kan han få syner ifrån en mördare när mördaren utför sina mord. Bara det att mördaren kan även se han och hans familj med. Ni borde läsa nån av dessa böcker. Min syster vågar däremot inte, hon tycker att de är för läskiga. Haha^^


Nu blir det tv

Ska ta och titta på Smallville, hann aldrig se avsnittet igår, så fick spela in det! Älskar verkligen den serien, bättre och bättre för varje säsong/avsnitt. Vilket är roligt, för tycker ofta att serier blir sämre när de gör flera säsonger.



(Stålmannen, Clark Kent)

Muffin

Jag och systeryster gjorde muffins idag :) Vi gjorde choklad muffin med hallon och jordgubb i (jordgubben tyckte jag inte om och tog bort från min muffin)

Ingredienser:
                                                          ca. 24 st
2 ägg
2 dl socker
1 dl fil/yoghurt
100 g smör
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao

Smält smöret. Vispa äggen och sockret poröst. Detta är det viktigaste för att de skall bli goda, att du vispar väldigt länge så den blir porös. Sen blandar du de torra ingredienserna i en tallrik. Häll i smöret och filen i smeten, sen har du i de torra och rör runt med vispen så allt blandas. Häll sedan smeten i bakformar. Lägg sedan i hallon (eller vad ni nu vill ha i, brukar ibland ha i chokladbitar med, eller blåbär) In i ugnen i 200 grader, ca 10-12 min. 


Duschat

Nu har man duschat och fixat i köket, såg inte så roligt ut där innan, men nu är det bra :) Låg typ chokladsås överallt kändes det som!

Snart kommer Sophia hit! :) Få se vad vi hittar på att göra.


God morgon!

Jag vakna för snart en timme sen och kände mig utvilad, skönt! :) Just nu sitter jag och äter frukost, en macka med ost och gurka. Nam nam. Om en vecka vid den här tiden så sitter jag på tåget påväg till Göteborg, fast då har jag redan åkt en jävla massa timmar. Ska åka 5 timmars tåget. Men det är okej, vet ju ändå vem som kommer stå där och vänta på mig i Göteborg! ♥ Åh vad jag längtar efter dig älskling!

Idag ska jag träffa Sophia igen! :) Hon och jag känns ganska lika när det gäller intressen vilket känns roligt! :)

Nu ska jag gå och duscha! Ha det!

Zzzzzz...

Nu är det nog dags att gå och lägga sig i sängen och sova!

Såg föresten på en rolig film på ettan precis, "Dagispapporna" heter den. Haha vissar mig hur jag kommer ha det sen som förskollärare ;)

Sov gott! Dröm vackra drömmar ;)

Milkshake

Först skulle jag och min dumma syster äta glass. Men nä! Sen blev det milkshake istället.

Såhär gjorde jag:

Glass (använde gb glass med jordgubb)
Mjölk ca 1 dl
Frysta hallon
Chokladsås

mixa sedan ihop det och häll upp i ett glas! KLART! :D


Städat rum

Nu har jag städat mitt rum, så nu är det fint igen, bara lite småplock kvar typ. :)





Fan vad Christian Olsson är grym! Silver efter en skada, snacka om duktig! :)

Äntligen helg!

Åh, så skönt med helg, ska få sova ut! Idag var det också dött på jobbet. Fick gå lite tidigare så jag var hemma ganska tidigt idag. Ikväll ska jag inte göra så mycket, mest städa lite på rummet och titta på tv, friidrotten och Smallville.

God morgon!

Hej :) Har inte hunnit skriva förrän nu. Har jobbat, sen blev det middag på direkten. Jag och mamma kände oss inte helt i form, så blev inget gym idag heller utan istället tog vi en långpromenad till Coop Forum. Där fick jag en blomma, som kallas för garderobsblomma. Dess skötsel passade mig perfa bra. För jag är jättedålig på att ta hand om blommor. Den behöver knappt nån vatten alls, vilket är bra, för jag glömmer alltid att vattna blommorna! :) Däremot så tyckte varken mamma eller min syster att den var fin! Sen kom vi plötsligt in på att döpa blomman (?), då sa jag att den skall heta Halte Per. Då började de bara asgarva och frågade vad det var för konstigt namn. Då sa jag att det fanns nått som heter så. Det trodde dock inte de på. Sen sökte jag på google och självklart ;) hade jag rätt! Fanns en gubbe nångång i Ängleholm eller vart det nu var, som hade fått varit bild på ett vykort! Ha jag äger! ;)

Nu får ni en "vacker" bild på Halte Per!



Idag åkte Andrea till Thailand också, i tre veckor! Hoppas du kommer ha det bra där! :) Fast det tror jag nog!

Nu är klockan sådär jobbigt mycket igen, men skönt att det är fredag imorgon, ÄNTLIGEN! Så jag får sova!

God natt!

Recept

Idag lagade jag som sagt middagen här hemma. Jag vet inte riktigt vad jag skall kalla det för, så jag säger nog kräftstjärtar med cocos.

Ingredienser:

Kräftstjärtar
2 vitlöksklyftor
1 gullök
1/2 chili
En burk med cocosmjölk
Nuddlar
Peppar
Cayennepeppar
Aromat

Så här gör du:

Sätt på en kastrull med vatten till nuddlarna. Hacka vitlöken, chilin och löken noga. Häll sedan i det i en kastrull med olja i. Låt det mjukna. Ha i cocosmjölken och sedan kräftstjärtarna och kryddor. Smaka av. Ifall det är bra så stäng av plattan och se till att nuddlarna kokar klart. Ta bort vattnet från nuddlarna. Häll sedan i kräftstjärtarna och cocosmjölken bland nuddlarna och blanda runt. Färdigt att äta! Detta går jättefort att göra, skulle gissa på max 15 min.


4/8

Idag var det skitsegt på jobbet. Hände ingenting, tråkigt! Fick gå tidigare, så var hemma strax efter 17 idag! Sen kom jag hem. Jag, mamma och syster stack sen iväg till centrum. Handlade en till scrub (Demons and Angels). Hoppas den är bra, tyckte den verkade det i alla fall. Sen fick jag ett block som jag skall ha i skolan av mor min.  Sen laga jag en god middag som jag snart ska lägga upp ett recept på!

Sova

Nu är det dags för mig att gå och lägga mig. Däremot är det inte lika mysigt längre när jag inte har min älskling liggandes bredvid mig. ♥ Saknar din gose axel! Skönaste och tryggaste platsen, eller när du håller om mig när vi sover!♥ Tror jag ska ta och ringa älsklingen och bara säga god natt! Men till er säger jag det nu! :)

God natt och sov gott!



(Min fina älskling)

3/8

Hej hej! :)

Idag har jag jobbat och tiden bara rann iväg för engångs skull :) För det var så mycket att göra. Telefonen ringde oavbrutet och chaufförerna kom hela tiden och behövde hjälp! Sen när jag väl kom hem så var min moster här! :) Roligt, så har mest bara suttit ute i köket/vardagsrummet och umgåtts med henne och mamma. Sen hann jag städa mitt rum lite snabbt, inte klar än dock, men orkar inte hålla på mer just nu, får bli i helgen isånafall! Skönt att jag mår bättre idag också! Imorgon ska jag fan i mig sticka iväg till gymmet! Längtar jättemycket efter att träna! Sen när jag väl får min lön skall jag också köpa ett simkort på Eriksdalsbadet! Ska blir så roligt!

Bara 11 dagar kvar tills vi ses hjärtat! ♥

Klockan rinner iväg...

och det är dags för mig att sova! Ska upp tidigt och jobba imorgon! :)

Sov gott!

Ta-hand-om-sig-själv-dag

Istället för att titta på tv så blev jag sugen att använda ansiktsscrub, ansiktsmask och en toner. Sen gjorde jag rent naglarna. Min hud känns verkligen fräsch just nu. :) Jag använder mig av dessa produkter för tillfället:

Formula 10.6.0 - Deep Down Detox. Den doftar verkligen ljuvligt av apelsin. Gör huden jättelen.
Visibly clear - 2-in-1. Idag använde jag den som en scrub och den ger en härlig kylande effekt mot huden.
Visibly Clear - Blackhead Eliminating toner. Man känner att den verkligen gör någon nytta för den får huden att "brinna".


2 augusti

Jag har inte gjort så mycket idag. Men så blir det när man inte är på topp. Hade egentligen inte velat vara sjuk så man får jobba och sen äntligen träna på gymmet imorgon. Men imorgon ska jag i alla fall till jobbet, sen får vi se hur det blir med gymmet. Förhoppningsvis så orkar kroppen med det. :) Har tittat mest på tv, eller legat och vilat. Just nu lyssnar jag bara på musik och funderar på om jag snart skall lägga mig i sängen och titta på tv och sova tidigt idag! Skulle vara skönt!

Ha en trevlig kväll!

Hårtips

Gör en egen hårinpackning:

2 msk olivolja
2 msk honung
1 äggula

ha sedan i håret och låt det vara i, i ca 15 - 30 min. Du kan även ha håret inlindat i en handduk under tiden.
Skölj sedan ur det noga. Håret blir lent och känns mycket friskare.


Regn

Det regnar för fullt här. Älskar att höra ljudet när regnet faller mot marken. Fast jag föredrar sol på sommaren dock! Så då kan jag vissa er denna fina bild jag tog för några veckor sedan :)



(Bild jag tog på landet för några veckor sedan)

Tre år...

och tre månader med dig hjärtat! Glömmer aldrig första gången när vi träffades och hur nervös jag var. Älskar dig mest av allt och kommer alltid att älska dig ♥ Du betyder mest för mig älskling!

Saknar dig massa, men snart ses vi igen ♥



Hoppas det föralltid förblir du och jag finast! ♥

Sjuk

Kunde inte gå till jobbet idag, mår illa och känner mig seg i kroppen. Jobbigt! Tycker inte om att vara hemma.
Har mest bara sovit och tittat på tv.

Kväll

Åkte in för att träffa Sophia. Men hon hade tappat sin plånbok, så jag åkte hem till henne istället i Sundbyberg. Vi satt hemma hos henne och pratade om lite allt möjligt. Sen stack jag hem och åt en god middag. Kul att Emma Green fick silvermedaljen också. :) Snart skall vi äta tårta (lite försenad) mamma fyllde år 23 juli så. Sen är det dags att sova typ. Skall upp vid 6 imorgon och åka till jobbet!

Sov gott sen!

-

Nu ska jag gå mot tåget och åka in till stan :)


(när jag var på Danmark, för 14 år sedan)


1 augusti 2010

Idag har jag inte gjort så mycket, har suttit och fixat designen på bloggen. Har haft en jobbigt huvudvärk, som jag fick tidigt igår kväll, men som inte vill gå bort. Även fast jag har tagit en ibumetin. Igår var jag på fotboll men tyvärr så förlorade DIF. Inte så rättvist resultat däremot. För Djurgården hade mest anfall och det kändes som om de hade matchen, men häcken hade turen på sin sida, och de satte sina möjligheter.

Jag har tittat på Smallville (spelade in avsnittet från i fredags, hann aldrig titta). Tycker att säsongerna bara blir bättre och bättre. Sen såg jag även på ett avsnitt av Crouse, har några avsnitt kvar att titta på, var tvungen att spela in den när jag började jobba och har inte hunnit titta när man kommer hem från jobbet. Om en stund ska jag in till stan och möta Sophia och jag tror vi ska ta en fika eller nått sånt, trevligt.


Sommarlovet

Mitt sommarlov tog slut för tre veckor sen. För just nu så sommarjobbar jag på Taxi 020. Det har jag gjort i 3 sommrar nu. Men veckorna före jag började jobba har varit bra. Första veckan var det inte så bra väder om jag minns rätt. Då var det mest att man tittade på fotbolls vm. Sen så har jag tränat på gymmet. Men just nu har de semesterstängt! Vilket är tråkigt, men de öppnar igen imorgon. :) Jag och min pojkvän var på Kiss konsert och vi stod längst fram, det var andra gången jag såg Kiss, såg dem 08 också.



(Man ser inte så himla bra, pga min mobilkamera)

Sen var det midsommar, då åker vi alltid ut till sommarstugan som ligger på en jätteliten ö. Så man måste åka ut med vår båt för att komma ditt. Det enda som är jobbigt när man är där ute är att jag sover i vardagsrummet, alltså mit i huset. De vuxna vaknar alltid runt 7-8 och då är det bara att gå upp.

Sen var jag och pojkvännen ner en sväng till Göteborg och jag träffade hans kompisar för första gången. Tog ett tag, men jag hade bara varit nere i Göteborg med honom en gång tidigare så. Vi träffade även hans äldsta lillasyster (han har 8 stycken syskon) hon har jag däremot träffat innan. Hon har en son. Han är så söt, han sov när vi kom dit. När han vakna så säger hans pappa nu kommer han komma med ett mjölkpaket, vilket han gjorde, sen så tittade han mot mig och min pojkvän. Efter en stund så släpper han mjölkpaketet på golvet och slänger sig ner på marken och börjar gråta, för han är så blyg. Efter ett tag däremot så ville han sparka boll hela tiden. Sen flyttade min älskling hem till götet den 16/7. Usch det var ingen rolig dag. Tårarna bara rann, räckte med att jag bara såg på honom, eller höll om han så kom tårarna.

Jag har inte hunnit bada än, jag tycker det är för kallt i vattnet. Sen fyllde min mamma 50 år, förra helgen, då hade vi ett stort kalas ön. Med släkter och vänner. Vilket var roligt, träffar inte släkten så ofta, blir mest på somrarna eller ifall någon fyller år. Annars har jag mest bara tagit det lugnt hemma. Vilket jag tycker är skönt, för att jobba sliter mycket på en. Nu har jag bara två veckor kvar att jobba, sen äntligen åker jag ner till min kära älskling och stannar där tills på tisdagen, för på onsdag börjar skolan igen.



(har hunnit tagit några bilder på solnedgångar, på landet, men har tagit finare med pappas superkamera)

RSS 2.0