Dags att...

Sova! Imorgon har jag bara skrivstrimman i skolan! En som går igenom för oss hur man t.ex. skriver en uppsats osv. :P Börjar bli lite segt nu.
 
 
Sov så gott! :)

5 grader...

Idag när jag skulle iväg till skolan så visade det 5 grader på termometern! Blev överlycklig för då kan jag använda mina kära converse! :D Har ca 7 par men ska köpa fler när jag åker till London i augusti kan jag besöka converse butiken, plus att det är billigare i London än här! Behöver ett par nya vita och sedan får vi se om det blir fler. 
 

Lilla plutten...

Min hamster Plutten har tidigare fått bo hemma hos min syster men nu bor han hemma hos mig och min kille! Han  var hos veterinären igår då han har hållit på och pipit för fullt så nu går han på antibiotika och det är inte det lättaste att ge en liten hamster som vägrar vara stilla. xD Haha! 
 

Nya jeans! :D

 
Från G-star!

Hemma...

Kom hem från stan precis! Mysigt att få träffa sin älskling på dagen över en lunch! :) Var rätt varmt ute med! Det jobbiga är bara att mina skor läcker och det är vattenpölar överallt xD Ska förbi ica nu och hämta ut ett paket! Är ett par jeans som jag har beställt! :D Sedan ska jag ta hamstern till veterinären!
 

In på lunchdate...

Ska in till stan och möta upp mitt hjärta på en lunch! ♥ Vi ska äta på Jimmys steakhouse! 
 
 
Sedan ska jag hem och läsa litteratur samt åka med hamstern till veterinären!
Får se om jag gymmar ikväll, tror inte det, för kroppen behöver nog lite vila nu tror jag!

Drömde en...

Konstig dröm för några dagar sedan! Drömde att jag var gravid i 16 veckan! :S Jag blev jättearg på min kille och hans pappa, minns dock inte varför men de sa något som gjorde mig rasande. Tillslut lugnade jag ner mig efter flera timmar och jag sa att mina hormoner spökar. xD Haha tur att det var en dröm dock, för något barn ska jag inte ha på de närmaste tre åren! Skolan ska bli klar först.
 
 
Nu ska jag dricka en kopp te och sedan ta och sova! God natt! :)

Ryggen...

Kom precis innanför dörren, har varit och gymmat! :) 
 
Körde 20 min på crossen.
Sedan blev det olika övningar för ryggen! 
Mage/stå på huvudet!
 
 
Nu väntar en härlig dusch! :D

Drömhuset!

Tittade runt på hemnet för skoj skull idag! Hittade en jättefin nybyggd villa på Lidingö...den kostar bara 24 miljoner ;) 
 
 
Har sjöutsikt med ;)
Drömma kan jag ju alltid göra! ^^

Nummer 3!

Dags att röra på fläsket och gå ner till gymmet! :D Är dock supertrött och hade velat sova samtidigt som kroppen vill träna med! Så ska snart gå ner och träna rygg! :)

 
Ska bli skönt att vara ledig imorgon! Dock har jag massa litteratur att läsa inför föreläsningen/seminarumet på torsdag. 

Nyvaken...

Vaknade vid halv och ska nu gå till bussen och åka iväg och lyssna på föreläsning om Piaget och Vygotkij! Har inte bara hört om de två typ femhundra gånger. xD Sedan efter blir det lunch med en kompis! :) 
 
 
Trötta ögon! ^^
 

Nummer 2!

Yogan blev framflyttad till torsdag istället! Så då bestämde jag mig för att gå ner och träna på gymmet igen! Så totalt har jag motionerat 2 mil idag på kondismaskinerna, första gången blev det inlinesmaskinen och andra gången blev det cykel. Nu körde jag ben och rumpa! Benen är lite skakis nu, haha! Ska hoppa in i duschen alldeles strax med, sedan titta på tv och äta jordgubbar innan jag skall sova! :)
 
 
Sov så gott! :)

28/1

Hallojsan! 
Idag gick jag upp kvart i sju och skippade frukosten för jag hade inte riktigt tid att äta då jag valde att sova istället och tänkte att jag köper en macka vid skolan sedan istället...men jag glömde plånboken hemma -_- Slutade i alla fall vid 10 och hade grupparbete i en timme bara så kunde åka hem sen och äta. Efter det så blev det en kondis pass på Sats och lite mage/stretch. Ska iväg på yoga ikväll nämligen så känns dumt att ta slut på musklerna! ^^
 
 
Nu ska jag vila lite innan jag ska iväg och äta något med så jag har kraft till yogan!
 
 

5/5...

Kom ut från duschen och innan tränade jag mitt femte pass för veckan! Crossen i 15 min och sedan bröst/axlar/mage. Tidigare idag var jag i centrum med och köpte en mys tröja från Cubus och satin lakan från Hemtex! Tvättade dem och la i dem i sängen nu! Ska bli mysigt att lägga sig i sängen sen! :)
 

Jobb...

Är på jobbet, slutar 0200 inatt! Jag var iväg och klippte mig med idag, så nu är håret fräscht! :p

Ost och kex...

Nu blir det en kväll framför tvn tillsammans med mitt hjärta! Vi ska börja se på Star Wars filmerna för han har aldrig sett dem. Under tiden unnar vi oss med lite ost, kex och vindruvor ev. jordgubbar med :)



Hämta paket...

Ska in till centrum nu och hämta ut ett paket från Sportamore! Fick yogamattan igår, idag kom träningslinnet som jag beställde! :) Sedan ska jag in till stan och möta upp min älskling så ska vi iväg och äta asiatiskt! :)
 
 
Trevlig kväll/helg! :)

Pass 4!

Vaknade strax innan 11 idag av att pappa skickade sms och frågade om jag skulle med och träna! Hade dock en sprängande huvudvärk men bet ihop ändå och körde! Nu har den gått över som tur är, kroppen kanske hade abstinens efter träning. ;) Körde 1 mil på inlinesmaskinen ca 20 min, sedan fick mina armar jobba! Avslutade med mage och stretching. Efter det blev det Ica maxi, handlade mina kära jordgubbar! Älskar jordgubbar super gott och känns som ett bättre alternativ än t.ex. godis! xD
 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen sedan blir det diska och sådana roliga saker. ;) Kanske springer förbi och hämtar ut ett paket med annars gör jag det imorgon istället! :)

Proteinsmoothie!

Igår kväll blev det gymmet och pass nummer 3 för denna vecka! Körde cykel i 10 min och sedan rodd 500 meter. Efter det blev det rygg! Kom upp och duschade och gjorde sedan en god proteinsmoothie! :)
 
 
Laktosfri naturellyoghurt. Frysta blåbär och hallon samt en skopa av Fitness Gurus One Whey med jordgubb och vitchoklad smak!
 
Nu har jag precis svalt sista tuggan på min lingongrova och ska nu iväg till Sats och köra mitt 4 fjärde pass! Imorgon blir det vilodag, eller rättare sagt att jag inte har tiden till det imorgon! På söndag kör jag dock pass nummer 5! :)

Ben och rumpa...

Kom precis ut från duschen, har varit nere på gymmet och tränat. Först blev det 20 min på crosstrainer! Efter det blev det 15x3 (35kgx2 samt en gång på 30 kg) i en benmaskin där du sitter med benen rakt ut och sedan böjer du benen neråt. Vet ej vad maskinen kallas för!
Knäböj 2x15 (20kg),
marklyft 2x15 (20kg),
vaderna, upp och ned på tå 40x2 (17kg)
"Kissande hunden" 15x2 på varsin sida
Höftlyft 40 gånger
Vet inte vad övningen heter men du står på alla fyra och sparkar sedan bak det ena benet, 15 gånger vardera sida.
Sedan en där man ligger på sidan och tar upp det ena benet som en sax ungefär 30 gånger på varsin sida.
 
Magövning
Ligger på rygg och upp med båda benen i luften och ner igen men att de inte nuddar golvet, 20 gånger.
 
Jag avslutade med att stå på huvudet mot en vägg! :)
 

Snart dags...

Att gå ner till gymmet! :D Wiho! Ska bli så skönt! Idag ska benen få jobba! :D Min favo att träna! Antar att musklerna finns kvar där från den tid då jag spelade fotboll! Var in till stan med och träffade Sandra. Vi gick runt i några butiker, sedan blev det middag samt en fika också innan vi skiljdes åt. :) 
 
 

Ny yogamatta...

Köpte en ny yogamatta från Sportamore igår, märket Nike! Plus en träningströja! :)
 
 
Mattan kostade innan 800 men jag fick den för 475 på rean! :)

Frukost...

Idag blev det Lingongrova med kalkon och gurka till frukost! Samt ett glas med lakotosfrimjölk. Ikväll ska jag in till stan och träffa en kompis för en fika! :) Trevligt. Innan dess blir det nog lite plugg!
 

sats

Var iväg till sats och träna kondis, mage och stretch! Nu blir det maxi! :)



Pass nummer 5!

Wiho då var pass nummer 5 avklarat för denna vecka! :D
Nu blir det antingen Futurama eller sängen! :)
 
 
Min favo karaktär i Futurama! :D
Sov så gott allesammans! 

20/1

Halloj! Igår kväll gick jag ner till gymmet och körde pass nummer 4, blev kondis, armar och mage. Idag står pass nummer 5 på tur, kondis, bröst/axlar! Ska väl ner om någon timme! Min älskling skall med också! :) Var förbi föräldrarna idag också och fikade och pratade. :) Imorgon är jag ledig från plugget med, eller det skall läsas ca 155 sidor eller nått. Skoj! -_- Sedan är det bara plugg på tisdag och torsdag denna vecka! :D Underbart! 
 

Ätit...

Kom precis hem från det otroligt nyttiga pizza hut. ;) Sedan gick vi i hem i denna kyla som tog oss ca 30 min eller något sådant. Mina ben är typ frostskadade. xD Knallröda...ska snart ner till gymmet i alla fall och träna! Då blir nog kroppen varm i alla fall! :) Skrev klart tentan och allt idag med, så ska skicka in det imorgon. :)
 
 
Idag på dagen var det i alla fall fint ute. :) Jättefint när solen tittar fram på vintern dock är det synd att det skall bli så himla kallt då! :( Men solen gör mig piggare i alla fall! :)
 
 
Igår köpte jag jordgubbar och smälte choklad med och åt med mitt hjärta! Åh älskar jordgubbar super gott! :D

Fredag!

Wiho snart helg! Ska bara till skolan och ha ett seminarium sedan hem! :) Har fått i mig en clementin, i vanliga fall brukar jag vilja äta mer men idag var jag inte alls sugen på frukost. :S Måste borsta tänderna och sedan gå iväg till bussen! Ikväll blir det träning med! :D
 
 
Hehe mina ögon har inte vaknat än! xD
Ha en bra dag! :)

Tränat...

Var nere på gymmet för en stund sedan och körde powerwalk sedan rygg, mage och stretching! Imorgon blir det pass nummer 4 och antingen på lördag eller söndag pass nummer 5 för denna vecka. :) Näst på tur står armar! Sedan sista passet för veckan är bröst/axlar igen och det är de passet som jag ogillar mest! xD
 
 
Har duschat och ska snart ta och sova! 
Sov så gott allesammans! :)

Tenta...

Sitter och skriver förfullt på min tenta har en halv sida kvar att skriva tills jag har nått minimum gränsen. Det ska jag väl lyckas med hoppas jag. ^^ Sedan var det den sista tentan för termin 1 och nästa vecka börjar termin 2 av 7. Jippi! xD 
 
 
Tränade aldrig igår för min träningsvärk var hemsk, gjorde typ ont av att bara gå, fast träningsvärken satt i tricepsen. Idag är jag mest bara öm i armen så idag blir det en tur ner till gymmet och förhoppningsvis får jag lite mer inspo till min tenta!

Frisörtid bokad...

Ska klippa mig nästa lördag! Jag går till världens bästa frisör på Västgötagatan på söder, Salong Sandra heter den! Mitt hår har blivit mycket bättre sen jag började gå till henne för ca 2,5 år sedan! :) Hon ger en alltid tips och man känner sig trygg när hon klipper en och hon lyssnar verkligen på vad man vill göra med håret. Gjorde de inte där jag klippte mig innan och det slutade med att jag inte klippte håret på typ 1,5 år samtidigt som jag blekte håret ofta, skulle aldrig göra det igen om det inte vore på en salong dock! :)
 
 
Snart måste jag ta och sätta igång med hemtentan! :)

Träningsvärk...

Nu börjar jag känna av träningsvärken i brösten/axlarna! Ibland kan det vara skönt med träningsvärk dock, blir man påmind om att man har tränat. xD Idag lagade jag thaigryta med kyckling och ris till middag! :) Starkt men gott. Imorgon ska jag träna också, blir rygg då i sådana fall ifall inte min träningsvärk protesterar emot. xD Men då blir det kondis annars så. xD Wiho jag är tillbaka i tränandet! :D Har lust att träna just nu också men kroppen ska få vila lite. xD 
 

Puh!

Sådär ja! Orkade inte vila så gick ner till gymmet nästan på direkten istället! xD Körde 20 min powerwalk i uppförsbacke, sedan ben/rumpa och samma avslutning som igår mage samt stretching! Nu ska jag fixa något att äta! :)
 
 
Har verkligen kommit in i träningen igen! Hoppas jag bara på att jag håller mig frisk/skadefri. :) 
Vill helst träna 5/gg veckan som jag gjorde för något år sedan! :) 

Hemma igen...

Nu har jag kommit hem och sitter på soffan lär förmodligen somna snart. xD Ska ner till gymmet också senare, men måste få lite mer energi först känner jag! Idag står benen på tur, en av mina starkaste muskler på kroppen! :) Skönt att vara ledig nu i två dagar också! :D
 

trött...

God morgon! Idag är jag riktigt trött och allt jag önskar är att få åka hem och sova istället för att sitta på en buss på väg till skolan! xD Aja slutar kvart i tio i alla fall. Det snöar för fullt ute också gör ju inte saken bättre heller! Gud så positiv jag är förtillfället! :)




Gymmat...

Kom upp från gymmet för ca 30 min sedan och har hunnit tagit en dusch och kokat ägg, nu väntar jag på att det skall svalna bara så skall jag och älskling titta på Falling Skies! Imorgon skall jag upp strax efter 06.00 -_- Jättemysigt, kommer inte kunna somna på en stund dock, för jag sov till typ 12 idag så. xD Har bara en lektion imorgon så sedan är vi "lediga" onsdag - torsdag. Ska skriva på tentan då. 
 
Nyduschad! 
Körde 15 min crosstrainer som uppvärmning.
Sedan bröst/axlar och avslutade med mage och till sist stretching. :)
Sov så gott! Själv lär jag vara dödstrött imorgon! :D

Ska ner till gymmet...

Och träna lite grann! :) Har fixat en ny spellista på Spotify där jag har mer träningsmusik, hatar när det kommer lugna låtar samtidigt som man tränar. xD Så nu kan jag rocka på för fullt där nere, haha! Blir kondis/uppvärmning samt bröst/axlar tror jag. :)
 

Skriver...

Sitter förtillfället och skriver på min tenta som skall lämnas in på söndag, om småbarns matematik. Uppgiften är rätt så lätt dock har jag lite svårt att lägga all fokus på den just nu för huvudet värker samt bihålerna också just nu! Ligger dock bra till ändå på ca en halvtimme har jag redan hunnit få ihop en sida av tre. Snart kommer min älskling hem så då blir det väl till att planera någon middag och senare hoppas jag på att vi skall iväg och träna, annars gör jag det själv. xD 
 

Ikea och sedan gym...

Var med Andrea iväg till IKEA idag och handlade glas, stekpanna, salt- och pepparkvarn osv. :) Sedan när jag kom hem fixade jag och David middag, pasta med kalkon i tomat och pestosås. Nu kom jag precis upp från gymmet, där jag började med en promenad i uppförsbacke och sedan körde vi armar. :) Nu skall vi äta kokt ägg och sedan blir det väl till att duscha! :) 
 
 
Sov så gott! :)

Dags att dra...

In till stan och käka middag med hjärtat, sedan blir det konsert, Machinae supremacy som spelar! 
 

Gymmet har öppnat precis nedanför...

Var där igår och tränade med älsklingen vid 22 på kvällen, sedan kom jag precis upp därifrån nu! Sprang i 10 min bara sådär, är stolt över mig själv, trodde inte jag skulle klara det på första försöket i och med att jag har ansträningsasma, men den går att träna "bort". Genom att köra kondition ofta så kommer den också bli bättre. :) Hade orkat mer än 10 min också, men det är bättre att börja försiktigt så kroppen vänjer sig. Sedan körde jag ett ryggpass. Igår blev det ben. Imorgon innan skolan skall jag nog dit med, kan vara skönt att ta en promenad eller något liknande så man blir pigg på morgonen och orkar dagen. :) Nä nu ska jag äta en clementin och sedan hoppa in i duschen! :D
 
 
Haha inte alls röd i fejan! xD

London bokad!

Sådär nu var London resan bokad! :D Vi åker i augusti och bor fyra nätter på Comfotel Blu i Shepherds Bush Road. :) Det är inget lyxhotell även om det ser fint ut, men när man är i London spenderar man ingen tid på hotellet mer än att sova! Så onödigt att lägga pengar för något som man ändå inte använder! Jag längtar supermycket! Än så länge är vi 6 personer som åker och det blir säkert super! 
 
 
Detta blir andra gången jag besöker denna härliga stad! Det skall allt bli massa shopping! :D Sedan har vi tänkt att kanske besöka London zoo. Vi ska även boka bord på en av Gordon Ramsays alla restauranger. :) 
 

RSS 2.0