Wiho...

Har packat klart nu och ska ner till stationen snart och möta Andrea så ska vi ta tåget till hennes mamma :) Imorgon drar vi iväg till Göteborg :D Kommer hem på söndag igen. Har packat en stor väska åt Conny med, fick med mig en hel del! Skönt, snart kan jag öppna dörren helt igen! xD Sen blir han nog glad när han får sina kläder, fast vet inte om han kommer använda allt dock :P Så förlåt Conny hann inte vänta på dig, men tror jag gjorde lagom bra val! ^^
Ska bli skönt att få vara ledig imorgon, för idag var en riktig pissdag på jobbet så!
Hörs på söndag! :)

Grattis...

Mamma och pappa på er bröllopsdag! :) För 26 år sedan så gifte ni er! Just nu är de ute och firar, de har varit på spa och äter ute på en restaurang, vilket ni gör helt rätt i! :D

Trötter...

Idag har det varit en lång dag! Sov i fyra timmar, för det var svårt att sova när jag hade sovit så mycket på dagen. Sedan jobbade jag i 8 timmar, kommer hem. Fixar middag, sorterar tvätten och hade tvättstugan och blev klar för ca en halvtimme sedan. xD Snart ska jag gå och sova. :) Imorgon efter jobbet ska jag förbi Grönan och köpa gröna kortet, så jag kommer in på Alice Cooper på måndag. Sedan ska jag hem och packa till Göteborg och dra till Andrea och sova där. Vi ska nämligen åka rätt så tidigt på fredagen så.
Och det funkar inte att ladda upp bilder på blogg.se :O

Drar iväg...

Till jobbet nu. :) Kommer hem ikväll runt kvart i sex xD Sedan har jag tvättstugan, seg dag! Imorgon är sista dagen som jag jobbar för den här veckan, sedan ska vi åka ner till Göteborg. :) Ska bli skoj! :D
Lagom nyvaken xD

Lagom borta...

När jag skulle ringa till jobbet imorse, så ringer jag till min mamma istället. xD Haha så borta var jag då. Blev jätteförvånad när jag hör mammas röst. Magen är det bättre med, men inte min huvudvärk. Ska ta en tablett och hoppas på att det hjälper, för i helgen gjorde det inte. xD

Hemma...

Idag så mår jag inget vidare. Har huvudvärk och känns som jag ska spy när som helst. Min bror var sjuk förra veckan, så kanske är något sånt. För jag mådde inte helt på topp i helgen med. Ska ta och lägga mig en stund och hoppas på att jag mår bättre sen senare. Ska ringa till jobbet med i försäkerhets skull, ifall de inte fick mitt mail, vilket jag däremot tror.

Vill sova...

Nu är jag vaken och ska snart gå iväg till tåget. Börjar jobba idag. Har sovit i 4 och en halv timme eller något sådant! Är rätt så trött. DIF vann igår med :D Fjärde raka segern! :) Hinner inte skriva nu direkt, utan måste klä på mig och föna håret! Slutar halv fem...segt! :P Haha första veckan är alltid värst xD För då måste jag ställa in min dygnsrytm!

Halloj på er...

Har precis spelat Wall Street med två kusiner och min bror xD Sedan har vi käkat lunch och nu ska jag nog snart ta och basta ^^ Mitt huvud är inte på topp idag, värker och är så seg. Sover inte så jättebra här ute. Får höra på en kör av snarkningar hela natten nämligen! Imorgon ska jag kanske övningsköra, sedan ska vi förbi min mormor och morfar :) Vid 19.00 ska jag se på fotboll DIF - Häcken. På måndagen börjar jag jobba med, usch känns som jag precis fick sommarlov. Ska jobba i sex veckor. Däremot så är jag ledig på fredagen för då ska jag ner till Göteborg. :)

Glad midsommar!

Här ska vi snart äta lunch. Då äter vi sillfat, eller inte jag. Tycker inte om sånt xD Men igår gjorde jag köttbullar och sen har mamma köpt röktlax :D Gott! Sen ikväll ska vi grilla lax och kyckling :) De andra får fläskfilé med, men jag äter inte fläsk. Min farbror väckte min bror genom att öppna en ölburk precis vid hans öra imorse xD Lär inte skriva något mer idag, för nu ska det firas! :D



Och till er flickor, så ska ni plocka sju olika sorter blommor ikväll och lägga under kudden! Då ska eran blivande man uppenbara sig i en dröm ;) Så gjorde jag jämt när jag var liten och blev jätteledsen när jag råkade prata en gång på natten och bad mamma om vatten. För tydligen så får man inte prata någonting under den tiden!


Nu får jag skäll...

För att jag inte har bloggat :O Så bäst jag gör det då xD DIF vann med 2-1 idag :D Fan vad underbart! Har ätit kräftor med, namnam! Vet ni vad en fågel gjorde idag?:O När jag gick ner till bastun för att duscha, så flyger fågeln rätt in i rutan. Sedan går jag några steg till och den flyger rätt in i den igen :O Så kan den ju inte göra! Nä nu ska jag sova tror jag :D Sov gott :)

Oj...

Jag glömde skriva igår xD Var i alla fall iväg och klippte mig ;P Snart ska jag käka frukost, packa min väska och sticka iväg upp till landet och fira midsommar tillsammans med släkten, så gör vi varje midsommar. :)
Här är en till bild på min tatuering :D Den har läkt för flera dagar sedan och på fredag kan jag äntligen börja visa den ute med :) Jag får även basta och bada då :D

Ätit...

Nu har jag ätit typ en lunchmiddag eller något i den stilen xD Blev laxpasta :) Ska snart gå till tåget med och åka iväg till råttis. Ute så vräker regnet ner, så känns inte så himla mysigt att stå där själv i regnet, för det finns inget jävla tak på den där jäkla pissarenan! Min syster kunde inte följa med nämligen så får gå själv. Fast när man ser vädret så har jag ingen vidare längtan, men självklart ska jag åka ändå xD Så länge den där idioten låter mig vara! (Var en förut som skulle börja tafsa och sånt när jag gick själv och han var påväg mot mig igen när han såg mig matchen efter, men då var Andrea med mig och han gick därifrån)
Imorgon ska jag iväg och klippa mig med, frisören sa senast jag var där i slutet av juni och jag kan inte senare än detta när jag väl börjar jobba. ^^ Jag som avskyr att gå till frisören, men men om några veckor är det väl okej igen :P

Home sweet home xD

Kom hem för ett tag sedan från sommarstugan och jag glömde först min mobil kvar i stugan och föräldrarna bara: "Du klarar dig utan den i tre dagar." Mjo men tjena på den va xD Så vi vände tillbaka och hann ändå gå på min systers visning ^^ Har varit på Maxi och handlat med. Börjar känna mig sjuk, va fan :O Mår illa och är jätteseg. Så längtar mer bara efter att få gå och sova. ^^ Här kommer lite bilder med från landet och under min och Andreas flumkväll xD
Väldigt vackert ;)
Andrea :D
Vi spelade yatzy hela kvällen in på natten :O
Andrea kastar iväg tärningarna och den ena hamnade senare i grädden :O
Andrea skrev på sin arm xD
Ingen aning om vad jag gör :P
Haha ja du :D
Dans runt halv ett eller nått xD
Eld :)

Ska börja jobba...

Vecka 26 nu istället :O Den veckan som det brukar vara underbart väder på :( Fast jag får mer pengar och kan shoppa som en tok i London i oktober ;D Ska jobba i 6 veckor blir det då. Men nu ska jag ut igen, solen steker på här för fullt! Ha det ;D

Sol och varmt...

Igår kväll kom den där kära solen fram :D Det är lite moln här och var just nu, men solen värmer så skönt min rygg just nu! Igår kväll så satt vi ute och åt. Sedan spelade vi yatzy och lyssnade på massa musik, flummade en hel del. Haha skoj var det xD Vi gick och la oss vid halv tre! Jag ser två ankor just nu :D Kvack kvack! Haha nu blev ju detta så seriöst med. Ska väl äta frukost snart, imorgon kommer mamma och pappa hit med på kvällen. Ha det!


Regnar...

För ovanlighetens skull ;) Imorgon ska det dock bli fint väder :D Yay! På kvällen igår så rode jag och Andrea ut en bit och pilkade strömming, fick över 50 stycken sammanlagt. :) Då är det roligt att pilka när man får nästan hela tiden! Nä nu dör batteriet här snart och jag orkar inte hämta laddaren! Ha det så bra :)

Regnar inte...

Men är jävligt mulet och kallt :O Va fan, i Stockholm är det varmt och soligt! Inte snällt det här. Vi har öst båten och planerat blommor xD Får se vad vi hittar på sen. Igår spelade vi massa flummusik hela kvällen typ! Haha :) Haha jag tänkte skriva att nu ska jag sova, men det ska jag ju inte riktigt än va? :S Får hoppas på bra väder imorgon eller till kvällen i alla fall xD Får säga till Andrea att vi får gå ut och blåsa bort molnen ;) Juste har försökt att tända en brasa, men det går inget vidare,  men nu brinner det lite grann i alla fall!

Skriver kanske mer senare, ha det bra :P

Regnet har öst ner...

När vi kom till Herräng så började regnet ösa ner. Så vi blev rätt så blöta xD Till middag grillade jag och Andrea biff, lök och majskolv. :D Gjorde potatisklyftor med :) Sedan har jag sett på DIF - ifk, 4-0 till DIF ♥ Så känns som strålande sol ändå ;)


Halloj va! xD

Jag är så sjukt trött, har sovit i kanske 5-6 timmar och med alkohol i kroppen så blir man väldigt trött och seg! ;) Hade det trevligt igår i alla fall =) Drog väl hem strax efter 1 eller nått, men somna rätt så sent sen ^^ Jag måste snart ta tag med städningen här inne på mitt rum, för ikväll kommer Andrea hit och ska sova över :) För imorgon skjutsar pappa oss ut till sommarstugan :D Ska nog bli skoj :)

Mot Gullmars...

Lagom snart med min bror. Syster är redan där borta :) Linda har fyllt 29. xD Men jag tänker inte på att hon är 11 år äldre när jag har umgåtts med henne när vi har varit ute de senaste gångerna. xD Så till en början är vi hemma hos henne i Gullmars, sedan får vi se vart kvällen leder helt enkelt ^^

Varmt...

Shit det är verkligen som en bastu ute :O Var ute på en promenad i morse med mamma till ÖB och köpte lite grejer till toan och typ schampo xD Sedan så kom vi hem och jag har bakat muffins och slagit in paket. Ska till Linda i Gullmars ikväll xD Ska fira henne =) Nu ska jag äta middag, sedan måste jag duscha och byta om! Ska vara där borta vid 20, så ingen panik än ^^

Nattunderhållning...


Marängtårta...

Ikväll så gjorde jag en marängtårta för första gången. Dock så råkade jag förstöra den ena botten lite grann, för jag tog ut den för tidigt först, så fick stoppa tillbaka den i ugnen, men det gick och äta ändå. Den blev jättegod :)
Port: 12
Marängbotten:
6 ägvitor
3 dl socker.
Vispa vitorna till ett hårt skum. Sedan vispar du i lite socker i taget och fortsätter att vispa tills det är så hårt att du kan vända på bunken och smeten stannar kvar. Rita två cirklar på bakplåtspapper och klipp ut. Sedan så spritar du ut marängen på de två cirklarna. In i ugnen 100 grader, i minst en timme.
Chokladmousse:
4 äggulor
3-4 dl grädde
200 g choklad
Vispa grädden. Smält chokladen över ett vattenbad. När chokladen har smält så vispar du i en äggula i taget. Har i chokladen i grädden och rör om. In i kyla i några timmar.
Sedan behövs ca 500 g jordgubbar.
På den första marängen så har du jordgubbar på den, sedan moussen över jordgubbarna. Lägger på nästa maräng och har på mousse och sedan jordgubbar. Klart!

Vad har jag gjort...

Haha min rubrik låter värsta dramatisk ;) Men vad jag menar är bara att jag har mest suttit och hängt framför datorn och lyssnat på Him och Hinder hela dagen :D Snart ska jag vandra till centrum med min bror, sedan ska vi möta systeryster där. Ska köpa en present till Linda som har fyllt 29 och så ska vi fira henne imorgon ^^ Fast hon sa att jag inte behöver köpa något men klart man ska :D Sedan ska jag hem och baka en marängtårta :D Maräng, chokladmousse och jordgubbar består den av ;D Lär nog bli gott, Sen får jag bara hoppas på att jag orkar fixa den, annars gör jag den imorgon xD

Hej ^^

Sov till halv tolv idag :O Tror jag behövde det från allt med skolan och alla sömnbrist som jag har haft på sista tiden. Sedan gick jag ut på en promenad i skogen i 40 min. Kom hem och var helt död. Lagade en god kycklingwok :) Sedan nu så väntar jag på att tiden ska gå mest bara, för om ca 45 min ska jag gå till tåget och åka in till Grönan och se på Bryan Adams :D Lär nog bli häftigt :) Ska dit med Andrea, Sandra och Linnea ^^

Tränat...

Har precis kommit hem från gymmet med bror min! ^^ Sedan gick vi hem :) Nu ska jag äta pappas goda köttfärsås och pasta :D Sedan väntar duschen!
Uppdatering:
Jag och Vilse gick tydligen hem och sedan hem igen :O Menade att vi gick hem från gymmet efter vi hade tränat och tog inte bussen xD

Sommarlov!

Wiho! :D Fick lov runt 11 idag :D Däremot så meddelade vår ena lärare en väldigt tråkig nyhet. Hon ska sluta :( Vilket jag är väldigt säker på att ingen i klassen tycker är skoj. Däremot så fick jag veta att jag fick MVG i både Förskola, skola och fritidshems kursen och i Kommunikation :D Då blev jag glad i alla fall :) Sedan åt klassen tillsammans inne på Lilla Asien. Åkte in till Gamla stan och tog en fika med Sandra. Sedan vandrade jag runt i butiker och köpte ett par svarta jeans, en tjockiströja och ett linne ^^ Sedan lite hygienprodukter xD

Till skolan...

Och ha avslutning :D Åh! Äntligen tar tvåan slut :D

Bilder från sommarstugan...

Vår lilla träeka xD
Ska snart åka tillbaka igen, denna gång ska Andrea åka med :D

Blä...

Har känts som jag skall spy hela morgonen :( Inget mysigt alls. Skulle egentligen haft idrottsdag idag, men vågar inte åka när jag mår såhär. Buhu jag som ville spela fotboll idag :( Försökte äta förut med, gick inget vidare xD Blev jag bara mer illa mående! Kallsvettas gör jag också. Blä på detta! Ska ta och lägga mig och vila en stund nu. ^^

Jag vann...

Jag fick flest strömmingar xD NANANANANA! Känn dig ägd Vilse! :D

Idag...

Åker vi hem från landet, men blir inte förrän lite senare på eftermiddagen. Ska på bio ikväll också, med Andrea och Jonte. Vi ska se på Baksmällan två ;D Idag är det rätt fint väder här. Jag vill åka och pilka strömming :D Får hoppas på att de andra vill det med ^^ Och idag är det Sveriges nationaldag med, vilket känns lite onödigt egentligen. För vi firar ju inget speciellt, mer än vår flagga, eller är jag helt ute och cyklar? ^^ Skulle väl till och med först ha varit den 5 juni som skulle varit vår dag. Men då regnade det och kungen ändrade till den 6 juni. Har för mig att jag har lärt mig det så ^^ Men jag kan minnas helt galet med.

God morgon...

Alla pigga och glada xD Har varit vaken ett tag nu, duschat och ätit frukost. Vid 12 ska vi börja röra oss bort mot min kusin och mina kusinbarn :) Lilla Moa fyller 2 år idag :O Shit tiden bara rusar iväg. Ska bli mysigt att träffa dem :) Vi ska grilla och vi kommer säkert grilla här vid sommarstugan med när vi är tillbaka och det är dags för middag. Älskar grillad mat. Idag är det inget super väder direkt, rätt så kyligt ute men blå himmel med några moln här och var. Hoppas det blir bättre senare! Jag lär nog åka hem imorgon. Fast vi kommer åka hem lagom tidigt tror jag. Då ska jag förmodligen gå på bio med Andrea och Jonte :) Sen på tisdag har vi idrottsdag. På onsdag är det skolavslutning och förmodligen en utgång på kvällen :D Torsdagen ska jag på konsert med Andrea och Sandra tror jag. Sedan får vi se när jag och Andrea åker iväg till hit :)

Övningskört...

Körde för första gången, fick massa kärringstoppm, men blev bättre mot slutet, sedan så höll jag på att krocka (a) Haha, bättre lycka nästa gång xD Haha fick världens panik då. Nu ska vi snart äta middag här, blir ryggbiff :D Gott, grillat :) Borde ta med mig datorn ut och sätta mig där ute istället ^^

Blåser storm...

Det blåser för fullt här ute vid sommarstugan xD Igår var det helt vindstilla men idag är det stora vågor i havet xD Jag har fått ont under öget med :S Varje gång jag blinkar gör det ont, irriterande! Lite senare idag ska jag och pappa åka in till Hallstavik och övningsköra. Läskigt :O Får skriva sen hur det har gått, för nu borde jag gå ut och se om jag blåser bort eller ej ;)

Härlig seger...

Skönt att Sverige vann idag :D Ska snart ta och sova, imorgon ska jag in till Hallstavik och övningsköra för första gången :D Lycka till, till mig då xD Haft en jättefin kväll här föresten, havet ligger alldeles spegelblank :)

Framme...

Nu sitter jag och väntar på att EM-kvalmatchen ska börja ^^ Vi ska snart äta middag här med. Ha det så bra, skriver kanske senare ^^

Drar...

Till landet nu ^^ Kommer hem på söndag eller måndag. Skriver väl något inlägg därborta med ^^ beroende på hur segt internet är och om jag har någon lust ;)

Tatuerad!


Klar!!!

Inget mer plugg nu :D Nu är tvåan slut xD Fast har avslutning på onsdag, sedan ska vi gå ut på kvällen är planen hittills ;D Ska bli skoj :) Nu ska jag packa ihop min väska och sedan dra till Andrea :D Ska göra henne sällskap nu när hon är själv hemma och sova över där. För imorgon drar hon och jag till tatueraren på morgonen :) Ska bli skoj att få träffa henne :) Sen får hon såklart berätta om hur det var i Turkiet med xD Kan ni tänka er imorgon är jag tatuerad :D Åh! Men nervositeten börjar komma ^^

Nu är det sommar...

Som vi har längtat, tjoholala! xD Fy på mig som inte ligger i sängen och har sovit i flera timmar redan xD Jag kommer vara zombie imorgon ^^ Men det ska nog gå bra ändå ;P Sov så gott :)

RSS 2.0