Halloj!

Jag äger nu tre par till skor! (a) Alltså jag vet inte riktigt hur många skor jag har nu, men det är rätt så många. :) Älskar skor! Haha inte bra. xD Om jag hade haft råd hade nog hela mitt rum varit fullt med skor. Imorgon har jag skola igen, tre lektioner och slutar 13.40, klagar inte direkt. Sen på kvällen skall vi fira min systeryster som fyller år och på lördag blir det fest hos henne, skoj det. ^^ Sen är det bara två veckor kvar tills jag fyller år. :S Kan inte riktigt förstå att jag redan skall fylla 19, känns som jag precis blev 18, eller typ 7. xD Haha tiden går fort.
Sov så gott! :)

29/3

Ska snart gå till bussen och åka iväg till arbetsteraputen. Sedan ska jag iväg och byta storlek på mina skor som jag köpte igår, råkade köpa försmå, de var bra i butiken men när jag kom hem så var de för små. :S Efter det ska jag iväg till gymmet hade jag tänkt! Däremot är jag fortfarande lite småförkyld, så jag får se hur jag gör, om halsen blir värre så nej. Imorgon fyller min systeryster år också. xD Hon blir en gammal tant ;) 25 år. Och imorgon har jag min andra skoldag för denna vecka. ;D

Projektarbetet...

Är nästan klart nu! :) Höll i min redovisning idag och det gick bra. :) Nu ska jag mer bara börja skriva ihop allt, men har redan 7 sidor på arbetet och har inte gjort massa delar än som skall göras så. ^^ Senare ikväll har jag yoga, wiho! :)

Hejsan

Är hemma hos en trött David som har varit vaken hela natten! Han höll på och jobba, så nu är han trötter. Jag är rätt så pigg dock. Vi åt middag för en stund sedan, ryggbiff och kroketter. Imorgon tror jag att jag börjar halv ett och slutar runt någongång. xD Sådan koll har jag. På tisdag, onsdag och torsdag är jag ledig. ;D Så har bara skola två gånger nästa vecka. :D

Halloj!

Har duschat och ätit frukost, mitt halsont börjar försvinna. :) Men förkylningen är fortfarande kvar i kroppen. Ska ta och klä på mig nu och föna håret, sedan ska jag ta en promenad ner till närsjukhuset, är rätt så nära, kanske tar en 20-25 min och när det ändå är ett sådant härligt väder så ska man ju passa på.^^ Börjar sen halv ett med engelska b, vi skall träna på att skriva inför nationella provet.
Tror inte jag hinner uppdatera mer idag, kommer ha fullt upp och kommer komma hem rätt så sent, då kommer jag bara vilja sova! Sov gott i förskott. ;)

Härligt väder...

Det har varit idag. :) Strålande sol och jättevarmt för att vara denna tid på året, är 8,3 grader just nu ute, tidigare på dagen var det uppemot en 15 grader. Åkte till David igår och sov över, hade ledigt idag. Han mådde dock ingen bra på morgonen, så var hos honom till nästan klockan tre på eftermiddagen, sedan åkte jag vidare till min syster och fixade med hamsterburarna. Imorgon skall jag åter får laserbehandling i handleden av arbetsteraputen. Sedan är det skola från halv ett fram till halv fem, tror dock att vi får sluta tidigare. Efter skolan skall jag iväg till min kusin och moster. Min kusin hade köpt biobiljetter till The Hunger Games. Vet inte riktigt vad det är för film, men jag hoppas den är bra. ^^ Just nu sitter jag och lyssnar på Pellek och dricker vatten, är riktigt trött med och borde egentligen ta och gå och lägga mig, men samtidigt vill jag fixa på mitt rum, men det kansek jag kan göra någon annan dag istället. xD
Sov gott allihopa! ^^

ligger i sängen

och ser på nyheterna, ska sova snart!
Godnatt!

Arbetsterapueten...

Imorgon, har använt skenan som jag fick av henne, men den hjälpte inget så får se om hon skickar mig vidare någon annanstans, känns inte som om hon kan hjälpa mig så mycket mer då. Jag själv tror att det kommer krävas en liten operation, för jag har en knöl på handleden och sådana kan göra ont och man måste operera, men men... Är fortfarande sjuk men gick till plugget idag. Hade prov så kände att jag behövde gå, det gick bra, hon gav inga betyg men sa att jag låg på över nivå, så det är ju minst ett vg. Nästa vecka kommer jag bara ha skola på måndag och på fredag, haha känns lite skönt för min del. xD Och när man tänker efter, snart är det studenten, tiden kommer nog gå riktigt fort nu sista tiden. ;D

Jag mår inget...

Vidare! Är förkyld och mår illa, känns som jag ska spy närsomhelst typ. Annars har min helg varit jättebra i alla fall. :) I fredags åkte jag till David, däckade på hans soffa nästan på direkten, vid halv två sa han åt mig att vi skulle lägga oss i sängen. Båda hade somnat på soffan, fast han hade vaknat och sett på tv en stund. Väl i sängen somnade jag så fort jag hamnade där. Drömde en mysig dröm. Drömde att David hade friat till mig och vi var i en butik och skulle välja ringar och jag fick en jättefin ring. Haha, dock lite tidigt för sådant redan, vi har snart varit tillsammans i 5 månader bara så, men det var en härlig dröm att drömma till skillnad från alla jäkla mardrömmar jag har haft på senaste tiden. Vi låg kvar i sängen ett bra tag och hade det mysigt. Vi åkte sen in till stan och möte upp min syster och Linda. Åkte vidare till Skanstull och mötte upp min bror och Jocke. Gick till Tullen och åt middag, åt en god biff. ^^ Det var god mat men jättedålig service, verkar dock vara så på många ställen när man kommer in ett gäng "ungdomar." Sedan gick vi runt hörnet till sunkstället Kings Town. Fast jag hade en bra dag/kväll, med mycket skratt. Vi drog hem rätt så tidigt dock, vid 00 och var väl innanför dörren vid 01. Idag skulle David jobba som han alltid gör på söndagar och jag började känna mig dålig, så när jag kom hem så somnade jag på soffan efter några timmar. Borde fixa middag men har inte riktigt någon energi till det, mamma och pappa är inte hemma så.

Halloj...

Jag fixade precis middag, det blev gott! :) Scampi och pastasås. Väntar på att mitt hjärta ska ha jobbat klart någongång, världens segobert är han allt. xD

Moi...

Jag har varit lite frånvarande på ett tag. Har haft fullt upp med praktiken och sådana saker. Sedan kom mamma och pappa hem från Thailand i söndags, så då fick jag städa hela lägenheten innan dess, men jag har varit sjuk med, har gått på penicillin fram tills igår. Idag fick jag mitt betyg för praktiken med, fick MVG. :) Känns skoj det. Imorgon är jag med årskurs 2. I helgen antar jag att jag bara ska vara med min sötis. Nej nu måste jag ta och krypa ner under täcket, är riktigt trött.
Sov så sött!

Förkyld...

Nu på kvällen har jag blivit jätteförkyld. :S Så sitter och dricker en kopp Rooibos te, läste att det ska hjälpa mot sömnproblem med, hoppas jag, för jag har inte sovit bra på ett tag nu. Igår var jag hemma från praktiken, hade migrän och spydde, min fina hade migrän med. =/ Så två sjukisar var hemma. Jag får ju inte nämna något om min praktik, men kan i alla fall säga att jag tycker det är jätteroligt och intressant att vara i en introduktionsklass. :)

Haft en...

Mysig men kort helg! Den sprang iväg typ. Var med mitt hjärta från fredagskvällen, då gick vi hem till hans föräldrar. Hans lillebror fyllde 10 år, så träffade jag några av hans släktingar för första gången. :) Sedan kom vi väl hem runt 22 tiden, då blev det mys och sedan sova, vi båda var riktigt trötta, jag har knappt sovit något denna vecka, så är helt slut. Igår tog vi en promenad bort till Torvalla och tittade när hans lillebror spelade fotbollscup. Sedan såg vi på melodifestivalen hos hans föräldrar. Kom hem och såg på sista avsnittet av Lost och ja, vad ska man säga, de hade ju kunnat göra ett bättre avslut, även om det lämnar plats för fantasin. Vi gick och sov jättesent igår :S Somnade runt 3 tror jag. Jag hade jätteont i bröstet/hjärtat igår. :S Mitt hjärta blev orolig såg jag på honom, han frågade jätteofta hur det kändes och ifall vi skulle åka in till akuten, men jag sa att det är nog inget farligt. Sedan frågade han på natten med, men det är nog bara någon muskel som är dumt. xD I hope. Juste fick en present av min fina från NY. Lila Converse! :D WOHO! Jag älskar Converse, har haft det i 5-6 år nu eller något sådant, har lite olika färger med. :)
Imorgon börjar min praktik med, spännande. :) Sista praktiken på gymnasiet, sedan blir det 20 veckor till på högskolan, tre och ett halvt år till med studier, åh vad jag längtar. ;)

Kanelbulle...

Bakade kanelbullar idag! ;D Det är så gott men brukar aldrig orka baka det, för det tar sådan tid.
Ingredienser:
150 g margarin
5 dl mjölk
15 dl mjöl
1 pkt jäst
1/2 tsk salt
1 dl socker
Kanel
Smör
Socker till utbaket sen.
Pensling:
Ägg
Pärlsocker
Många brukar smälta smöret, men det gör inte jag, de blir godare om man har i rumstempererat smör.
Värm mjölken i en kastrull till 37 grader, var noga med att det inte blir över 45 grader, för då kommer jästen att förstöras. Smula ner jästen i en bunke, häll lite av mjölken i bunken och rör ut jästen. Ha sedan i resten av mjölken, mjölet, socker, salt och smöret. Sedan ska det jäsa i 45 min. Efter det så brukar jag kavla ut degen till en platt rektangel, sedan smetar man på smöret på degen, strör över socker och kanel, rullar från ena sidan, tills den har blivit rund, skär ut så stora bitar som man vill ha. Sätt på ugnen på 225-250 grader. Låter den jäsa igen i 30 min. Sedan penslar du med ägg så bullarna får en fin brun färg. Strör på med pärlsocker. In i ugnen i ca 5-8 min.

Vaken...

Vaknade vid halv nio av en mardröm. -_- Har typ drömt det hela veckan?! :S Förstår inte varför. Sedan när jag vaknade hade jag världens tryck i bröstet, men tror det är vaccinet som spökar, om inte drömmen tog allt för hårt på mig. xD Dock hade jag så i typ en timmes tid, så tror mer på sprutan. Snart ska jag ta och duscha, behövs verkligen.

Sova...

Nu ska jag lägga mig i sängen, är helt slut och huvudet värker, tror det är pga sömnbrist.
Där är klänningen som jag köpte, dock ser man inte riktigt så bra med färgen. xD
Nej sov så sött ♥

Mitt hjärta...

Är på väg hem till Sverige nu! :D Åh ingen är gladare än jag just nu! ;) Han har snart varit borta i 5 dagar, men jag har saknat honom som en tok. Vet inte om jag har sovit dåligt denna vecka för han har varit bortrest eller om jag bara har en sådan period. Inatt drömde jag mardrömmar hela natten i alla fall, fick ingen härlig sömn. Drömde om sprutor och sådant, åkte iväg imorse och vaccinera mig mot livmoderhalscancer. Jag var riktigt nervig, det är jag alltid, har sprutfobi, men är rätt så duktig på att behålla lugnet ändå. Sköterskan tog dock jättehögt upp på min arm. :S Nästan vid axeln, så är alldeles öm runt om just nu.
Vet inte om man ser plåstret så bra, men där uppe tog hon den. -_-
Var iväg till centrum med min syster sen på kvällen, köpte en jättesöt klänning från JC. Gammaldagsaktig med blommor på. :)

RSS 2.0