Idol och politik...

Tittade på idol och tycker att Alice har varit bäst hitills, även tjejen från Sundbyberg, minns dock inte vad hon heter. Det lustiga är att jag har fått fler favoriter bland tjejerna än killarna iår. För jag brukar aldrig tycka att tjejer är så bra på att sjunga, men iår har de varit riktigt duktiga :)

 


Sen sitter jag och lyssnar på vad politikerna har att säga... tycker att högern mer bara skyller ifrån sig på alla andra, än att ta sitt ansvar för vad de har gjort. Visst att de bara har suttit en mandatperiod, men ledsen, vänstern äger ut dem! Fast sen är det såklart andra som tycker precis tvärtom, men det är väl det som är det härliga med demokrati? :)
Sen kan jag inte förstå det här med att satsa på lärlingutbildningar?! Visst det är såklart bra att man får komma ut och pröva på arbetslivet. Dock undrar jag hur skolorna skall kunna få ihop alla APU platser? Jag går ändå en pedagogikutbildning och lärarna på min skola hade jättesvårt att få fram tillräckligt många platser. De fick dock ihop dem precis i sista sekund. Det borde de tänka på innan de börjar ändra på gymnasiumprogrammen, annars tycker jag det är rätt att det skall vara mer praktik/APU, men man måste just titta på ifall skolorna får ihop praktiken... min bror t.ex. fick gå i flera månader utan APU-plats? Så det skall bli intressant och se hur de lyckas lösa den situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0