Tomatsoppa

Idag så gjorde jag en tomatsoppa som tog sisådär ca 10 min.
                                   port. 4
Ingredienser:

Smör
1 gul lök
2 frp krossade tomater
1 dl vatten
3 dl grädde
svartpeppar
2 st tärningar grönsaksbuljong

Såhär gör du:

Hacka löken, stek den i en kastrull tillsammans med smöret. Se till så att löken blir genomstekt. Häll i de krossade tomaterna. Vattnet, grädden. Tillsätt buljongen och svartpepparn. Låt koka i ca 5 min. Klart! :D



(bilden är tagen ifrån google)

Kommentarer
Postat av: nilo

ÄLSKAR TOMATSOPPA!! <3333 :D

2010-11-01 @ 03:43:59
Postat av: Agneta

Sv Zahra: Jo jag med :D

2010-11-01 @ 11:53:24
URL: http://neta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0