Sommarlovet

Mitt sommarlov tog slut för tre veckor sen. För just nu så sommarjobbar jag på Taxi 020. Det har jag gjort i 3 sommrar nu. Men veckorna före jag började jobba har varit bra. Första veckan var det inte så bra väder om jag minns rätt. Då var det mest att man tittade på fotbolls vm. Sen så har jag tränat på gymmet. Men just nu har de semesterstängt! Vilket är tråkigt, men de öppnar igen imorgon. :) Jag och min pojkvän var på Kiss konsert och vi stod längst fram, det var andra gången jag såg Kiss, såg dem 08 också.



(Man ser inte så himla bra, pga min mobilkamera)

Sen var det midsommar, då åker vi alltid ut till sommarstugan som ligger på en jätteliten ö. Så man måste åka ut med vår båt för att komma ditt. Det enda som är jobbigt när man är där ute är att jag sover i vardagsrummet, alltså mit i huset. De vuxna vaknar alltid runt 7-8 och då är det bara att gå upp.

Sen var jag och pojkvännen ner en sväng till Göteborg och jag träffade hans kompisar för första gången. Tog ett tag, men jag hade bara varit nere i Göteborg med honom en gång tidigare så. Vi träffade även hans äldsta lillasyster (han har 8 stycken syskon) hon har jag däremot träffat innan. Hon har en son. Han är så söt, han sov när vi kom dit. När han vakna så säger hans pappa nu kommer han komma med ett mjölkpaket, vilket han gjorde, sen så tittade han mot mig och min pojkvän. Efter en stund så släpper han mjölkpaketet på golvet och slänger sig ner på marken och börjar gråta, för han är så blyg. Efter ett tag däremot så ville han sparka boll hela tiden. Sen flyttade min älskling hem till götet den 16/7. Usch det var ingen rolig dag. Tårarna bara rann, räckte med att jag bara såg på honom, eller höll om han så kom tårarna.

Jag har inte hunnit bada än, jag tycker det är för kallt i vattnet. Sen fyllde min mamma 50 år, förra helgen, då hade vi ett stort kalas ön. Med släkter och vänner. Vilket var roligt, träffar inte släkten så ofta, blir mest på somrarna eller ifall någon fyller år. Annars har jag mest bara tagit det lugnt hemma. Vilket jag tycker är skönt, för att jobba sliter mycket på en. Nu har jag bara två veckor kvar att jobba, sen äntligen åker jag ner till min kära älskling och stannar där tills på tisdagen, för på onsdag börjar skolan igen.



(har hunnit tagit några bilder på solnedgångar, på landet, men har tagit finare med pappas superkamera)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0