Muffin

Jag och systeryster gjorde muffins idag :) Vi gjorde choklad muffin med hallon och jordgubb i (jordgubben tyckte jag inte om och tog bort från min muffin)

Ingredienser:
                                                          ca. 24 st
2 ägg
2 dl socker
1 dl fil/yoghurt
100 g smör
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao

Smält smöret. Vispa äggen och sockret poröst. Detta är det viktigaste för att de skall bli goda, att du vispar väldigt länge så den blir porös. Sen blandar du de torra ingredienserna i en tallrik. Häll i smöret och filen i smeten, sen har du i de torra och rör runt med vispen så allt blandas. Häll sedan smeten i bakformar. Lägg sedan i hallon (eller vad ni nu vill ha i, brukar ibland ha i chokladbitar med, eller blåbär) In i ugnen i 200 grader, ca 10-12 min. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0